آموزش همشهری سلام در کاشان با پویش « نه به قطع درختان

سومین هفته جُنگ های آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کاشان با عنوان همشهری سلام، در قالب پویش « نه به قطع درختان کاشان» و « نه به پلاستیک دربام شهرکاشان» آغاز شد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،خسرو اعتماد، مدیر عامل جمعیت کویر سبز کاشان، گفت: سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کاشان با اجرای جشن‌های آموزش شهروندی، بدنبال ارتقای آموزش شهروندان است که در همین راستا از سمن‌های مردم نهاد درکاشان برای مشارکت دعوت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در جشن‌های شهروندی، شاهد حضور فعال و پرشور مردم در برنامه‌های همشهری سلام برای یادگیری و آموزش در بام شهر هستیم گفت: اعضای جمعیت کویر سبز کاشان در سومین هفته از برنامه همشهری سلام به عنوان قدیمی‌ترین انجمن زیست محیطی کاشان در آستانه جشن ۲۰ سالگی تاسیس آن با حضور در جنگ همشهری سلام، اعتراض خود را نسبت به قطع بی رویه درختان کاشان به گوش مسئولین و شهروندان رساند.

به گفته وی، جمعیت کویر سبز ضمن پیوستن به پویش «نه به قطع درختان کاشان» پویش «نه به پلاستیک دربام شهرکاشان» را نیز پایه ریزی کردند و خواستار پیوستن مسئولین و مدیران و شهروندان بخصوص شهردار و اعضای شورای شهر به این پویش شدند.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان، با اشاره به اینکه آن‌ها به هیچ عنوان با توسعه پایدار و همگون کاشان مخالف نیستند، بلکه با مسئولین در این مسیر همراه می‌شوند گفت: توسعه پایدار و همگون کاشان را به شرط عدم تخریب محیط زیست همراهی می‌کنیم.

اعتماد گفت:متاسفانه تصمیماتی مقطعی با نگاه کوتاه مدت و سلیقه‌ای در شهرداری کاشان بدلیل نداشتن طرح تفصیلی و جامع شهری برای این شهر اعمال می‌شود و با تغییر شهردار نیز طرح‌های مدیران گذشته منتفی یا نیمه کاره رها می‌شود و درنگاه خوشبینانه با کندی و هزینه‌های بالایی پیگیری و به مرحله بهره برداری می‌رسد.

وی درخصوص قطع درختان کاشان تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر پیش از قطع درختان قول مساعد برای خرید دستگاه جابجایی درختان را دادند که متاسفانه این امر محقق نشد و با پیگیری‌های صورت گرفته تنها موفق به جابجایی ۴۰۰ اصله درخت باتجهیزات و وسایل موجود با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان شدیم و بسیاری از درختان بصورت مخفیانه و دور از دیدگان ما شبانه کف بر شدند!

به گفته وی، با توجه به اتفاقات اخیر در فضای سبز شهر کاشان و قطع بی رویه درختان که بالغ بر ۱۵۰۰ درخت می‌باشد با توجه به این رخداد، در کنار پیوستن به پویش #نه_به_پلاستیک که خواست شهرداری از مردم برای کاهش استفاده از پلاستیک است ما ابتدا از شخص شهرداری واعضای شورای شهر تقاضا داریم به حداقل‌های طبیعت و محیط زیست احترام بگذارند و با پیوستن به پویش راه اندازی شده، جمعیت کویر سبز کاشان با عنوان #نه_به_قطع_درختان_کاشان و #توسعه _پایدار بامعیار‌ها و ملاک‌های زیست محیطی و تهیه و تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر کاشان از مردم برای پیوستن به خواسته هایشان دعوت کنند.

اعتماد درپایان اظهارداشت:برای تعریض معابر آنهم برای نهایتا افزودن یک متر به پهنای خیابان نباید درختان زیادی را قطع کنند و فضای سبز شهری را فدای مسکنّ‌های لحظه‌ای ترافیکی شهر نمایند بلکه با بررسی‌های کارشناسانه و نگاه بلند مدت معضلات ترافیکی را برطرف کنند.

وی درپایان گفت: همچنین می‌توانند با احداث پارکینگ طبقاتی نه پارکینگ‌های حاشیه‌ای به توسعه حمل و نقل عمومی در مرکز شهر بخشی از معضل ترافیک کاشان را برطرف کنند.


انتهای پیام/م

 

آغاز پویش « نه به قطع درختان » درکاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.