دستگاه‌های اجرایی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: باید طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تدوین و به دستگاه‌های استان جهت اجرا ارائه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  نادر هومنیان سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در استان گفت: باید طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تدوین و به دستگاه‌های استان جهت اجرا ارائه شود.

وی افزود: یکی از وظایف بهزیستی پیگیری و اجرایی شدن قانون جامع معلولان است و برای اجرایی شدن آن نیاز به بسیج همگانی کلیه دستگاه‌های استان است.

هومنیان با اشاره به تاریخچه تاسیس بهزیستی در سال ۵۹ از سوی شهید فیاض بخش گفت: در بهزیستی ۱۹۰ فعالیت در ۵ معاونت در حال انجام است.

وی با تقسیم فعالیت‌های بهزیستی، گفت: یک دسته فعالیت‌هایی است که به جامعه هدف اختصاص دارد و بیشتر در زمینه توانبخشی و اجتماعی است و بخش دوم فعالیت‌ها عموم مردم را در بر می‌گیرد که در حوزه پیشگیری است.

سرپرست بهزیستی استان یزد دامنه خدمات و فعالیت‌های حوزه پیشگیری را کل جامعه دانست، گفت: متأسفانه اعتبارات این حوزه کم است.

مناسب سازی اماکن عمومی شهر جهانی یزد ویژه معلولان

وی بر مناسب سازی اماکن عمومی شهر جهانی یزد ویژه سالمندان و معلولان تاکید کرد و گفت: بسیاری از توریست‌هایی که به شهر یزد می‌آیند سالمندان هستند لذا مناسب سازی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

وی بر توجه به ظرفیت مشارکت استان تاکید کرد و گفت: شورای مشارکت‌های استان در سال‌های گذشته قوی نبوده و باید در دستور کار قرار گرفته و به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

هومنیان تعداد موسسات تحت نظارت بهزیستی را هزار موسسه عنوان کرد و گفت: ۹۹ درصد فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده است و متوسط ۳ هزار نفر پرسنل در این حوزه مشغول به کار هستند.

وی گفت: رسالت اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی و تلاش برای بهتر زیستن جامعه هدف است.

انتهای پیام/ی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار