پشت پرده یک افشاگری جنجالی؛

ماجرای مفقود شدن ارز تجهیزات پزشکی چه بود؟

وزیر بهداشت مدعی شده ارز تخصیصی تجهیزات پزشکی معلوم نیست در کجا هزینه شده است؛ این سخنان واکنش‌هایی را از سوی مسئولان مربوطه این حوزه در پی داشته است.

ماجرای مفقود شدن ارز تجهیزات پزشکی چه بود؟به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی گم شده و معلوم نیست چه کسی یا کسانی آن را بردند و چه چیزی را با آن وارد کرده‌اند؛ این سخنان سعید نمکی از فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی به سرعت از سوی مدیر روابط عمومی این وزارتخانه تکذیب شد و همچنین واکنش مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو را در پی داشت.

ارزی که وزیر می‌گوید وارد چرخه درمان شده است


سیدحسین صفوی در واکنش به صحبت‌های سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت در راستای شفاف سازی فرآیند ورود تجهیزات و ملزومات پزشکی این سخنان را بیان کرده وگرنه ارز تخصیصی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری مربوط به کل گردش مالی تجهیزات پزشکی در سال ۹۷ است که از این مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار کالای پزشکی وارد چرخه درمان شده است.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: کالا‌های وارد شده با این ارز به طور عمده در حوزه‌های مصرفی پزشکی، آزمایشگاهی و دندان پزشکی و برخی هم در حوزه تجهیزات سرمایه‌ای صرف و پارسال وارد چرخه درمان شده است و باقی مانده ارز تخصیصی به حوزه تجهیزات پزشکی نیز به تدریج وارد این چرخه می‌شود.

او ادامه داد: اگر ارزی خارج شود سیستم بانکی آن را پیگیری می‌کند و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم که به جای آن کالای پزشکی وارد کشور شود.

او تصریح کرد: کل تجهیزات و ملزومات پزشکی که ارز رسمی به آن‌ها تعلق می‌گیرد مشمول قیمت گذاری هستند و توزیع آن‌ها زیر نظر یک سامانه جامع توزیع است که باید از ابتدای فرآیند تا زمان توزیع در میان مصرف کننده نهایی در آن ثبت شود.

صفوی تأکید کرد: بر اساس سامانه جامع توزیع موجودی انبار‌های شرکت‌ها و کالا‌هایی که توزیع شده شفاف است و می‌دانیم این کالا‌ها با چه قیمتی توزیع شده است.

او گفت: در حال حاضر توسعه سامانه کدینگ تجهیزات پزشکی را در دستور کار داریم تا بتوانیم فرآیند واردات تجهیزات پزشکی را با جزئیات و همچنین دقت بیشتری کنترل کنیم.

هیچ ارزی هدر نرفته است


رضا مسائلی مدیر کل اسبق تجهیزات پزشکی نیز در واکنش به سخنان وزیر بهداشت گفت: در خصوص صحبت‌های سعید نمکی اعلام می‌کنم که نه سوء مدیریتی وجود داشته و نه ارزی به هدر رفته است، زیرا عملکرد ما شفاف بوده و اگر وزیر بهداشت مستنداتی دارد به مراجع قضایی ارائه دهد.

صحبت‌های ضد و نقیض درباره ارز تخصیصی به تجهیزات پزشکی تاکنون هیچ سودی برای مردم نداشته جز اینکه بدانند باز هم ردپای یک اختلاس دیگر، این بار در حوزه سلامت به چشم می‌خورد، اما اینکه صحبت‌های وزیر بهداشت را باور کنیم یا مدیر کل این وزارتخانه را باید منتظر بمانیم و ببینیم که نهاد‌های نظارتی در این باره به چه نتیجه‌ای می‌رسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
هر دم از این باغ اصلاح طلبان گلی می رسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۹ تير ۱۳۹۸
خیلی جالبه وزیر اعلام گم شدن پول مینماید مدیر روابط عمومی همون وزارتخانه تکذیب میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
اگر موردی نبوده چرا یک شخصی متواری شده و به خارج از کشور گریخته .
ضمنا" بعداز چهل سال تازه میخواهند تجهیزات پزشکی را کدینگ بزنند تا بشود مسیر آنرا کنترل کرد !!!
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
خرید تجهیزات پزشکی پارسال چه ربطی به بودجه امسال داره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۹ تير ۱۳۹۸
واقعا اگر پولی ارزی گم شده به اقای رئسیی خبر بدین نگذارید افراد از بیت المال سو استفاده نکنند
آخرین اخبار