­بازگشت بیش از ۶۰ هزار مهاجر به کشورهایشان در سال ۲۰۱۸

­بیش از ۶۰ هزار مهاجر در جهان با کمک برنامه‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت در سال ۲۰۱۸ به خانه‌هایشان بازگردانده شدند.

­بازگشت بیش از ۶۰ هزار مهاجر به کشورهایشان در سال ۲۰۱۸به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت روز جمعه در نشستی خبری اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۳ هزار و ۳۱۶ مهاجر با کمک برنامه‌های بازگشت داوطلبانه و ادغام دوباره در جامعه به کشورهایشان بازگردانده شدند.

برنامه بازگشت داوطلبانه مهاجران، سازوکاری ضروری برای رویکردی جامع در مدیرت مهاجران است تا به این ترتیب بازگشت و استقرار دوباره مهاجرانی که نمی‌توانند و نمی‌خواهند در کشور‌های میزبان بمانند و خواهان بازگشت داوطلبانه به کشور‌ها و مناطق اصلی شان هستند، تضمین شود.

اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه نیازمند همکاری و مشارکت شمار گسترده‌ای از بازیگران شامل مهاجران، جامعه مدنی، دولت‌های کشور‌ها و مسئولان مناطق میزان و همچنین کشور‌های متبوع مهاجران است.

در میان مهاجرانی که در سال ۲۰۱۸ بازگشت به کشورهایشان را برگزیدند مهاجران عراقی بیشترین تعداد را دارند. ۵ هزار و ۶۶۱ مهاجر عراقی، ۵ هزار و ۸۸ مهاجر اهل گینه، ۴ هزار و ۷۹۲ مهاجر اتیوپیایی، ۴ هزار و ۴۱ مهاجر اهل مالی، ۲ هزار و ۶۸۱ مهاجر گرجی، ۲ هزار و ۲۳۲ مهاجر افغان و ۲ هزار و ۱۶۷ مهاجر آلبانیایی در سال ۲۰۱۸ به خانه هایشان بازگشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار