ورود نیم میلیون حاجی به خاک عربستان

وزرات حج و عمره عربستان از ورود ۴۶۷ هزار و ۸۵۴ زائر از کشور‌های مختلف اسلامی برای انجام مناسک حج تمتع تا روز گذشته به عربستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  بر اساس اطلاعیه وزرات حج و عمره عربستان، در حج امسال ۴۵۸ هزار و ۶۵۱ نفر از طریق مرز هوایی، پنج  هزار و ۲۱۵ نفر از مرز زمینی و سه هزار و ۹۸۸ نفر از مرز دریایی وارد خاک عربستان شدند.

دولت عربستان شمار کل کسانی را که برای انجام مناسک حج تمتع در سال جاری وارد این کشور می‌شوند اعلام نکرده است، اما برآورد می‌شود شمار آن‌ها در سال جاری به حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

در این زمینه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (جمعه ۲۹ تیرماه) در مدینه منوره اظهار کرد: تاکنون ۳۴ هزار و ۸۹۸ تن از زائران، عوامل و دست اندرکاران حج از ایران وارد عربستان شده اند و برای ۶۸ هزار و ۷۳۷ نفر نیز روادید این کشور صادر شده است.


بیشتر بخوانید: بیش از ۳۰ هزار زائر ایرانی به عربستان وارد شدند/ آخرین وضعیت برگزاری عمره مفرده


وی در ادامه بیان کرد: تاکنون ۷۷ درصد از مجموع ۸۹ هزار حاجی ایرانی و عوامل و دست اندرکاران حج کشورمان، روادید عربستان را دریافت کرده اند.

رشیدیان گفت: انتقال تمامی حجاج ایرانی از طریق هواپیما و توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و تا کنون ۱۴۲ پرواز از ۱۰ فرودگاه کشور حجاج ایرانی را به شهر‌های مدینه و جده منتقل کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
قبول باشه
آخرین اخبار