در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

آخرین وضعیت بازار مسکن از زبان معاون وزیر راه و شهرسازی/ کارت اعتباری مصالح ساختمانی به زودی اجرایی می‌شود


حسینی گفت: قیمت مسکن به دلیل نبود تقاضا کاهش یافته و حباب‌های این بازار شکسته شده است.


قیمت مسکن کاهش یافته است/ کارت اعتباری مصالح ساختمانی به زودی اجرایی می‌شودمازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کارت اعتباری مصالح ساختمانی بین یک شرکت بازرگانی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن شکل گرفته است، گفت: کار‌های حقوقی برای ثبت و تغییرات اساسنامه کارت اعتباری مصالح ساختمانی در حال انجام است.

وی از تهیه و طراحی نرم افزاری برای استفاده از کارت مصالح ساختمانی به وسیله بانک مسکن خبر داد و تصریح کرد: مراحل طراحی، تهیه و اقدامات عملیاتی کارت اعتباری آغاز شده است و در آینده نزدیک به صورت کامل اجرایی می‌شود  اما باید در ابتدا به تایید بنیاد مسکن برسد.

حسینی درباره نرم افزار تعبیه شده برای استفاده از کارت مصالح ساختمانی گفت: متقاضیان مصالح ساختمانی به وسیله این نرم افزار به سامانه متصل می‌شوند سپس با تاییدیه بنیاد مسکن، به وسیله شرکت بازرگانی اقدامات لازم برای تحویل مصالح انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت:  بنیاد مسکن دارای یک ساختار اداری خاص است که از طریق آن می‌توانیم طرح‌های مصوب در وزارت‌ راه وشهرسازی را در قالب طرح اقدام ملی انجام دهیم.

وی، یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های سازندگان را نوسانات قیمتی مصالح ساختمانی اعلام کرد و افزود: فرد سازنده در طول ساخت واحد مسکونی با مشکل نوسان قیمتی مصالح ساختمانی روبرو می شود به همین دلیل کارت اعتباری مصالح ساختمانی می تواند گره گشای این موضوع باشد.

آخرین وضعیت بازار مسکن از زبان معاون وزیر راه و شهرسازی/ کارت اعتباری مصالح ساختمانی به زودی اجرایی می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی وزارت راه وشهرسازی اقدام به خرید عمده مصالح ساختمانی می‌کند، ادامه داد: با خرید عمده امکان دریافت تخفیف با درصد‌های متفاوت وجود دارد، هر چند امکان دارد میزان تخفیف در فولاد بسیار کم و در مصالح ساختمانی  ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد اما در هر صورت خرید‌های عمده مشمول تخفیف می‌شود.

وی  به نوسان گیری قیمت در بخش مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: ممکن است در یک بازه زمانی مصالح ساختمانی با قیمت ارزان تری خریداری و عرضه شود در نتیجه محصول نهایی با قیمت پایین‌تری به متقاضیان تحویل داده می‌شود.


بیشتر بخوانید: عرضه کارت اعتباری مصالح ساختمانی به معنای کوپنی کردن تجهیزات ساختمانی نیست 


قیمت مسکن کاهش یافت/ دولت به طور جدی وارد بازار اجاره نشده است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی درباره موسسات اجاره داری گفت: طبق بررسی‌ها میانگین افزایش نرخ اجاره ۳۰ درصد است و امکان دارد در یک محله و یا منطقه به دلیل خاص بودن شرایط قیمت اجاره بیش از ۳۰ درصد باشد، اما طبق آمار‌های رسمی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و راستی آزمایی‌هایی که با استفاده از مشاوران املاک انجام شده میانگین قیمت همان ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه طبق آمار‌ قیمت اجاره از تورم عمومی تبعیت می‌کند، افزود: متاسفانه در اعلام نرخ اجاره اغراق‌هایی شده است، اما اقدامات خوب صدا وسیما و فرهنگ سازی‌هایی از جمله پویش صاحبخانه خوب و پخش تیزر‌های کمیته امداد بسیار موثر بوده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: خوشبختانه بسیاری از مالکان در این شرایط هوشمندانه و منطقی تصمیم می‌گیرند البته استثنا‌هایی هم برای دریافت اجاره بالا وجود دارد و این شرایط در تمامی کشور‌های دنیا وجود دارد.

حسینی گفت: دولت ها قبل  و بعد از انقلاب به موضوع اجاره به صورت جدی وارد نشده‌ اند، اقداماتی که هم اکنون انجام می‌شود تنها برای امسال نیست بلکه مشمول سال‌های آینده هم می شود تا شاهد بهبود وضع بازار اجاره باشیم.

حسینی از پیگیری بسته اجاره خبر داد و گفت: قرار است همکاری‌های خوبی با وزارت امور اقتصاد و دارایی درباره ساماندهی و هدفمند کردن معافیت‌های مالیاتی انجام شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی از کاهش قیمت مسکن خبر داد و گفت: مسکن کالایی برای عرضه و تقاضاست، زمانی که روی محصولی قیمت گذاری می‌شود و خریداری برای آن نیست فروشنده مجبور به کاهش دادن قیمت می‌شود، در نتیجه حباب‌های موجود در بازار شکسته خواهد شد.

آخرین وضعیت بازار مسکن از زبان معاون وزیر راه و شهرسازی/ کارت اعتباری مصالح ساختمانی به زودی اجرایی می‌شود

وی بیان کرد: تا چند ماه پیش قیمت یک متر آپارتمان در برخی از مناطق تا ۲۵ میلیون تومان بود، اما اکنون قیمت هر متر مربع آپارتمان در آن منطقه به ۱۶ میلیون تومان کاهش یافته است و ما منتظر هستیم که شرایط به ثبات برسد.

برنامه ساخت مسکن برای تمامی دهک‌های جامعه در دستور کار است

حسینی با اشاره به اینکه باید منطق در بازار مسکن حاکم باشد گفت: قیمت‌گذاری دستوری هیچ وقت جواب نداده است، با وزارت امور اقتصاد و دارایی جلساتی را برای طرح مالیات برگزار کرده‌ و به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر ضرورت قانونی شدن طرح مالیات، افزود: در صورتی که مالیات بر عایدی سرمایه تنها در حوزه مسکن اجرایی شود میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نه تنها کاهش می‌یابد، بلکه از این بازار هم خارج و به سایر بازار‌های موازی وارد می‌شود بنابراین باید لایحه جامع و کاملی طراحی کنیم.

حسینی در پایان گفت: در آینده نزدیک به مردم خبر‌های خوبی از بازار مسکن خواهیم داد، ما تنها برای کارمندان دولت خانه نمی‌سازیم بلکه طرح‌هایی به صورت سلسله‌وار برای تمامی دهک‌های جامعه از جمله قشرهای ضعیف در دستور کار داریم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۱:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
وقتی قیمت مصالح ساختمانی سه برابر شده خونه سه برابرمیشود آیا خبر از نحوه پرداخت وام بافت فرسوده دارید بعد از کلی دردسر و دوندگی میگویند پایان اسکلت ودیوار چینی هر واحد ۵میلیون و پایان کار ساختمان نصف وام را باید برگشت بدید این چه حمایتی از تولید مسکن است
Latvia
دادا
۰۶:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
کو مسکن ارزون شده ، این مسیولین کشور هیچ وقت دلشون برا ما مستاجرا که نمیسوزه ، ، مردم باید یه اقدامی بکنن ، ما مستاجرا زیر پا له شدیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۱:۰۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
تو کدوم سراغ دارید کسی بیاد ۳۵۰۰ خونه سند بزنه.این کشور از دست رفته..وقتی املاکی کلاش زنگ میزنه به مالک میگه خونه ۲۰۰ ملیونیتو ۳۰۰ میفروشم.۵۰ ملیونشو خودم برمیدارم.انتظار دارید خونه ارز ون شه.مردم تورو خدا نخرییییییید.بذارید دلال و سفته باز بترکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
چاره کار باید مالیات سنگین از خانه دارها بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
Jalal_Baratloo
۱۸:۴۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
باسلام افزایش قیمت مسکن مانند سایر کالاهاست وبیشتر قیمت زمین و مردم قدرت خرید ندارد حتی وام بدهید اقساط انرا ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
کجا کاهش یافته ما که کاهشی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
دولت جان فکري بحال مستاجران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
بازار مسکن ديگه همه رو نااميد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
قید مسکن زدیم خدا کنه مُردیم حداقل پول کفن و قبر حداقل داشته باشیم رو زمین نمونیم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۲۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
مردم خواهش میکنم سمت بازار مسکن نرید الکی میگن کاهش داشته مسگن را خود دولت همچی گرون کرده الان هم پنج رصد کاهش داده میگن ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
دولت تمام برنامه های اقتصادی اش اینجوری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
لطفا کارت اعتباری خرید مصالح باید قیمت کمتر ازقیمت کارخانه به دست مردم برسه و اینجوری نباشه که قیمت ها فرقی با بازار ازاد نداشته باشه خداوکیلی اگر طبق قانونی بدهند قیمت مسکن مقداری کاهش میابدواینکه سامانه ای طراحی کنند که مصالح گیر کسانی که دارنند خونه مسازنند بیاددچون چند سال پیش یادم هست روی شناسنامه ساختمان مصالح می دادند شده بود بند پ یا اینکه اگر بند پ نداشتی میگفت مصالح نداریم اگر هم داشت نمی داد این مشکلات هم هست ولی اگر سامانه وسایت قانونی باشه که بشه تهیه کرد و کرایه دادمسقیم بدست مالک برسه خواهشا این راهم پیگیر باشیدعزیزان خبرنگار دوما اینکه باتوجه به پایین امدن دلار می بایست قیمت میلیگرد و کاشی و سیمان واجر کاهش یابد بوِژه میلیگرد خیلی گران هست
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۳:۱۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
قیمت حمل مصالح با میکسر راهم درنامه تان داشته باشید اونهم گرون شده و فولاد الان خیلی گرون هست به ویژه میلیگرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اگر کارت اعتباری مصالح اجرایی بشه با تخفیف خوب مصالح برسه بدست مردم قیمت مسکن مقداری کاهش،پیدامیکنه درصورتی که قیمت دولتی (قیمت کارخانه)پایین تر به مردم بفروشند و نه اینکه فقط کارتی باشه وهروقت می خواستیم بریم تحویل بگیرم بگن موجود نیست یا برایمان مصالح نیاوردند چندسال پیش که شناسنامه سیمان می دادند شده بود بند پ بعضی ها که بند پ نداشتند اصـلا گیرشون نمی امدبعضی ها هم بیش از نیازش می گرفت ای کاش نرم افزار یا سایتی باشه بصورت اینترنتی سفارش داد و کرایه حمل را هم پرداخت کرد وثبت بشه داخل یک سامانه ،چون بدن سامانه خاصی یکی اصلا گیرش نمیادو یکی بیش از حد مقدور مصالح گیرش میاد ومیاد دربـازار ازاد می فروشدشان اگر قانون خوبی مصوب کنند خداوکیلی خیلی از مردم صاب خونه میشن ومسکن هم کاهش پیدا می کند خواهشا اینهایی را که گفتم عزیزان خبرنگار پیگیر باشید،ودوم اینکه یک سامانه ثبت کدرهگیری اجاره بها وکسانی که قیمت نامتعارف میدن دولت بیاد جریمه شان کند و مالیات سنگین برایشان لحاظکند وکسی که اجاربها را متعارف میزنه کلا معافش کنه یا اینکه مقدارکمی ازش بگیره وکسی که درسامانه ثبت نام نکنه طرف املاکی را جریمه خیلی سنگینی بکند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۸
خداوکیلی اگر این پیشنهادات که دوست عزیزمان دادند به گوش مسئولین مربوطه برسه خیلی کمک بزرگی به مسولین مربوطه میشه ازاین پیشنهادات دوستان خبرنگار به مسئولین گوشزد کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
این پیشنهاد کارت اعتباری مصالح و یشنهاد دوم اجاره بها راهم خوب داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
چه دلیلی برای کاهش قیمت مسکن وجود داره؟؟ من 60 واحد مسکونی در حال تکمیل وتحویل دارم حتی اگر قیمت مسکن پایین نیاد بازهم کلی ضرر کردم...قیمت مصالح رو بیارید پایین تا قیمت مسکن هم بیاد پایین.در بدترین شرایط مجبور شدیم برای تهیه مصالح اقدام کنیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
30 درصد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو شیراز تا 300 درصد افزایش قیمت اجاره بها ء داریم ، متاسفانه مسولان به هیچ وجه خبر از اوضاع بازار مسکن و وضعیت وخامت بار قیمت اجاره بها، ندارند مستاجران دارند زیر بار قیمت های چند برابری له میشند ،رهن مبلغ 70 میلیونی در شیراز الان به 140 میلیون رسیده مستاجر بیچاره باید از کجا بیاره ، به داد ملت برسید
France
ناشناس
۱۱:۲۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
توقع دارید مسولان محترم دولتی و خصوصی کشور که املاک شخص در پایتخت و ویلاهای آنچنانی در اطراف پایتخت و شمال کشور دارند از نرخ اجاره بها با خبر باشند؟یا دغدغه داشته باشن؟
Germany
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
باز دوباره آمارهایی از سازمان امار ایران میشه بگی این کاهش قیمتها دقیقا کجا اتفاق افتاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۸
درحال حاضر مالکان دودسته می باشند. یک گروه افرادی که واقعا قصد فروش ملکشان را دارند.که با توجه به رکود حاکم مجبور به تعدیل قیمت خواهند شد . و اما دسته دوم مالکانی که تصمیم جدی برای فروش ندارند و همچنان با قیمت های نجومی که برای ملکشان درنظر گرفته اند احساس سرخوشی میکنند و به این قیمت های اسمی دلخوش کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سلام مالیات هم اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
منظور اینا یعنی متری از 10 تومن بشه 9/5 یعنی حباب شکسته خیلی جالبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اصلا پایین نیومده قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۸
بخدا قسم اگه حباب مسکن شکسته شده باشه تنها راه ارزان شدن قیمت مسکن اینکه مردم چند سال مسکن نخرند اگه تقاضا کم بشه حباب 90 درصدی قیمت مسکن شکسته میشه.
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
کجا کاهش یافته
آخرین اخبار