باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‎دهد؛

بهارستانی‌ها در انتظار تصمیم پاستور؛ جدال بر سر معرفی وزیر آموزش و پرورش

در حالی که نیمی از مهلت روحانی برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش می‌گذرد اما هنوز برای این وزارتخانه گزینه‌ای اعلام نشده است.

بهارستانی‌ها در انتظار تصمیم پاستور؛ جدال بر سر معرفی وزیر آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،حدود ۴۰ روز پیش بود که بعد از گمانه زنی‌های بسیار برای سرپرست آموزش و پرورش سیدجواد حسینی به عنوان سرپرست این وزارتخانه عیال‌وار انتخاب شد، موضوعی که در روز‌های اول بعد از این انتخاب سروصدای نسبتا زیادی برپا کرد.

بعد از آنکه بطحایی در اقدامی سوال برانگیز و ناگهانی وزارت را ترک و بهانه وکالت مردم را به عنوان دلیل اصلی استعفایش عنوان کرد و در نهایت به دانشگاه آزاد کوچ کرد، حالا آموزش و پرورش به دنبال فردی است که توان مقابله با مشکلات مزمن این وزارتخانه را داشته باشد و بتواند نماینده شایسته‌ای برای فرهنگیان باشد.

حدود ۲ ماه به بازگشایی مدارس باقی مانده و آموزش و پرورش اندرخم سکانداری مطمئن است تا اوضاع متلاطم این نهاد تعلیم و تربیتی را آرام کند.

نبود ناجی برای گره کور مشکلات آموزش و پرورش 

چندی پیش بود که یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس از اعلام نام حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت خبر داد و این در حالی است که گمانه زنی‌های بسیاری در این مورد وجود دارد و حتی اسامی دیگری هم از گوشه و کنار برای تصدی این وزارتخانه مطرح است.

سیدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس درباره اوضاع فعلی آموزش و پرورش و انتخاب فردی مناسب برای مدیریت آن به خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در شرایطی که معوقات فرهنگیان به ۲۱ هزار میلیارد تومان رسیده است، ثبات مدیریتی وجود ندارد، اجرای سند تحول ناقص مانده و عدم اجرای رتبه بندی فرهنگیان اوضاع آموزش و پرورش را نامناسب کرده است.

وی ادامه داد: کوچک شماری آموزش و پرورش در دولت‌های مختلف این نهاد را دچار مشکل کرده است بنابراین فردی قوی، کارآمد و تعامل‌گرا نیاز دارد تا شرایط را بهبود دهد، کسی که مجلس و دولت را همراه خود داشته باشد و بین جامعه فرهنگیان محبوبیت داشته باشد.

ابطحی تصریح کرد: حسینی مدیر لایقی در سطح مدیریت اجرایی بود، اما با توجه به عمر کوتاه فعالیت او در آموزش و پرورش نمی‌توان گفت که محبوبیت و مقبولیت لازم را در مجلس و همکاران آموزش و پرورشی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس ادامه داد: با این شرایط بعید می‌دانم او رأی اعتماد بگیرد و حتی اگر این موضوع محقق شود، بتواند گره کور مشکلات را حل کند.

مافیای مدیریتی آموزش و پرورش باید حذف شود 

بعد از حواشی پررنگ‌تر از متنی که آموزش و پرورش را احاطه کرده است و حتی دلایل تعدد وزرا در این حواشی به وضوح مشخص نمی‌شود، فردی متفاوت باید سکان این وزارتخانه را به دست گیرد که توان رفع این اوضاع نسبتا نابسامان را داشته باشد.

ابطحی در این باره معتقد است، وزیر آینده آموزش و پرورش باید توان مقابله با مافیای مدیریتی در این وزارتخانه را داشته باشد؛ کسانی که سال‌های سال در رده‌های مدیریتی مختلف لابی کرده‌اند و انتصاب‌هایی را شاهد هستیم که نشان از زدوبند‌های مخفی مدیریتی دارد.

وی بیان کرد: کسی باید بیاید که توان شکستن این سنت‌های قدیمی را داشته باشد و افرادی کارآمد را به خدمت گیرد؛ در آموزش و پرورش به حدی نیرو داریم که حتی آن را به دیگر دستگاه‌ها می‌فرستیم در نتیجه این وزارتخانه استعداد لازم برای به کارگیری نخبگان را دارد.

ابطحی تصریح کرد: معتقدم حسینی هنوز نتوانسته رزومه قابل قبولی از خود ارائه دهد و دولت هم باید هرچه زودتر برای آموزش و پرورش تصمیم‌گیری کند.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس گفت: فردی باید وارد عمل شود که با فرهنگیان همراه باشد.

گزینه جدید آموزش و پرورش، نگاه سیاسی ندارد 

یکی از مسائلی که همواره آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، جمعیت کثیر مخاطب آن است که موجب شده نسبت به عزل و نصب‌ها و مدیران آن حواشی بسیار وجود دارد به دنبال این موضوع علی زرافشان معاون اسبق آموزش و پرورش که خود از نامزد‌های وزارت هم بوده است، درباره اوضاع آموزش و پرورش و سرپرست فعلی آموزش و پرورش، گفت: ترکیب معاونان حسینی در زمان مدیرکلی خراسان نگاهی به دور از سیاست زدگی بوده است و می‌تواند گزینه مطلوبی برای آموزش و پرورش باشد چراکه می‌تواند با نگاه مثبت و خلاقانه‌ای که نسبت به آموزش و پروش دارد، نماینده مناسبی برای فرهنگیان و دفاع از حقوق آن‌ها باشد.

اوضاع و احوال فعلی آموزش و پرورش که فرصت چندانی تا حضور دانش آموزان در جلسه درس را نشان نمی‌دهد حالا با بی‌توجهی دولت نسبت به انتخاب وزیر آموزش و پرورش روز‌های تب داری را در تعطیلات تابستانی مدارس پشت سر می‌گذارد و آنطور که قانون مشخص کرده، در نهایت رئیس جمهور ۳ ماه فرصت دارد تا نماینده فرهنگیان و سکاندار آموزش و پرورش را به بهارستانی‌ها معرفی کند و گویی هنوز سکوت و بی‌توجهی استراتژی برای سرنوشت این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: غولی به نام رقابت در مدارس ابتدایی/ تب بالای فرهیخته کردن کودک با آزمون‌های نمایشی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اجرای رتبه بندی به کجا رسید؟
Iran (Islamic Republic of)
ه.ر
۲۲:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
اگر کسی به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مصرف کننده نگاه کند خیانتی بزرگ کرده ،آموزش و پرورش یکی از صنایع تولیدی بزرگ و پایه است اما تا به امروز کسی توجه جدی به آن نکرده است سر نوشت همه وابسته به اموزش و پرورش است واگر هر مسوولی نگاهش غیر از این باشد دیروزش را از یاد برده است.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۹:۴۱ ۳۰ تير ۱۳۹۸
با سلام
متاسفانه در آموزش و پرورش ما نظارت و کنترلی وجود ندارد. برخلاف کار در گروههای پزشکی و پیراپزشکی که سخت گیری وجود دارد، در آموزش و پرورش افراد از راههای مختلف و بدون صلاحیت، مثل نهضت سوادآموزی، خرید خدمات، سرباز معلم، آزمون استخدامی، نیروی پیش دبستانی و.. وارد معلمی می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
سلام اونا بهترین لحظات زندگی وجوانی خود را در روستا سپری کردهاند به امید روزی که وارد اموزش وپرورش شوند اونا هم مثل شما دارای مدرک هستند
Iran (Islamic Republic of)
jam
۱۵:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
تمام مشکلات ومعضلات جامعه را می توان با فرهنگ سازی در آموزش وپرورش وتوجه به معلمان، وسرمایه گذاری در این وزارت خانه با انتخاب افرادی کاردان ودلسوز حل کرد. وبر عکس می توان با عدم اتتخاب افراد شایسته وبی توجهی به این نهاد مهم جامعه ای را بیمار وناتوان کرد. در ضمن معلم ناراضی نسلی ناراضی را پرورش می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
نا آشنا
۱۲:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
تا زمانی که ادارات آموزش و پرورش مدیران بیسواد و بدون وجدان کاری و پارتی بازی زیادی دارد و اجازه ورود افراد دلسوز و کاری را به ادارات و مدیران مدرسه نمیدهند آموزش و پرورش هیچ پیشرفتی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
محموداحمدی
۱۲:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۸
با سلام ازدولت محترم خواهشمندم بیشتر به فکر معیشت معلمان باشید چرا که تا دغدغه مالی فرهنگیان حل نشود مشکلات بیشتر میشود نه کمتر
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۱:۵۶ ۳۰ تير ۱۳۹۸
در آموزش و پرورش اصل و اساس معلم می باشد ولی در کشور ما ارزش معلم را دولت مردان در آخرین ردیف قرار داده اند اگر منزلت اجتماعی معلم نادیده گرفته میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
اگرفرهنگیان است میگن حسینی خوب است اگرابطحی که درطول دوران نمایندگیش یه حرف درست نزده فقط میگه نهضتی ها استخدام بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۰ تير ۱۳۹۸
بنظرما که فرهنگی هستیم سیدجوادحسینی گزینه مناسبی است نمایندگان مجلس میخان گزینه ای باشه تا هرچی نهضتی بیسوادبدون داشتن شرایط وارداموزش وپرورش کنندهمانطورکه افرادی هستندازاموزش دهندگان نهضت سوا اموزی اصلا شرایط تشکیل پرونده رانداشتنداسمشون هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۸
باسلام به معلمان توهین نکنید که بی سواد هستند کسانی بی سواد هستند که بافشار مجلس بدون کوچک ترین سواد آموزشی تربت معلم در آموزش پرورش استخدام شده اند مثل بعضی ازنهضتی ها یا یا حق تدریس ها تا زمانی که مراکز تربیت بازگشایی نشوند و آموزش وپرورش معلم خود را ترییت نکند.بله معلم بی سواد خواهیم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
الان استیضاح وزیر صمت ، نمایندگان محترم دیگه کی میخاید استیضاحش کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۰:۵۵ ۳۰ تير ۱۳۹۸
افت کیفیت آموزش و پرورش ،نبود انگیزه معلمان و حقوق کم آنها ،مافیای قدرت در ادارات کل آموزش و پرورش ،عدم استفاده از امکانات آموزشی مدارس در تابستان ،نبود نظارت کامل از طرف آموزش و پرورش بر نحوه تدریس معلملن ،بیسواد بودن معلمان ،پایین بودن کیفیت تدوین کتب درسی نیاز به یک انقلاب فرهنگی مجدد است که فرزندان را در آینده دچار آسیب می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ تير ۱۳۹۸
هرچه حقدوقها را دولت ومجلس درست کردن .حالا نوبت وزيرهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۰ تير ۱۳۹۸
بفکر معاش مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۰۹:۲۴ ۳۰ تير ۱۳۹۸
تازمانی که درست و اساسی به فکر معیشت معلمان نباشیدو معلمان را از لحاظ اقتصادی تقویت نکنید اوضاع تربیتی و فرهنگی جامعه بسیار بحرانی تر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۸:۴۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
خوب معلومه تا لحظه اخر صبر میکنه و دقیقه نود وزیر معرفی میشه عمر این وزیر هم1/5ساله تا به خودش بیاد وزارت تموم شده
آخرین اخبار