با موافقت نمایندگان تصویب شد:

مجوز مجلس به دولت برای تعیین تعرفه پسماند در قبوض مشترکان پرمصرف برق

با موافقت نمایندگان دولت مجاز است در قبوض مشترکان پرمصرف برق تعرفه پسماند را تعیین کند.

مجوز مجلس به دولت برای تعیین تعرفه پسماند در قبوض مشترکان پرمصرف برقبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مواد 2 و 3 لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی را بررسی و تصویب کردند.

به موجب این مصوبه دولت مجاز است در هر سال در بودجه سنواتی به ازای هر کیلووات، ساعت برق مصرفی مازاد بر الگوی مصرف در قبوض مشترکان پرمصرف برق به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی تعرفه پسماند تعیین کند تا صرفا برای خرید برق تولیدی از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی هزینه شود.

همچنین به موجب ماده 3 هم شهرداری‌های حوزه تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی موظف هستند بر اساس ضوابط مصوب شورای اقتصاد بخشی از منابع مالی لازم جهت سرمایه گذاری بخش غیردولتی در ایجاد و بهره برداری از تأسیسات مذکور را به عنوان هزینه ورودی متناسب با میزان پسماند تحلیلی پرداخت کند. در صورت عدم پرداخت اعتبارات تعهد شده توسط شهرداری‌ها، دولت می‌تواند نسبت به پرداخت آن از محل منابع مالی پیش بینی شده برای همان شهرداری‌ها در قانون مالیات بر ارزش افزوده با تصویب شورای برنامه ریزی استان اقدام کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار