سالانه ۳۰۷هزار تن میوه در لرستان تولید می شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۳۰۷هزارتن میوه از سطح ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علیرضا احمدوند مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۳۰۷هزارتن میوه از سطح ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات این استان تولید می‌شود.

احمدوند اظهار داشت: سال گذشته یک میلیون اصله نهال بین باغات لرستان توزیع شد که تعداد ۳۲۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: توزیع اصله نهال در راستای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار صورت می‌گیرد.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: بیش از ۸۰ درصد از اصله نهال‌ها بادام است و مابقی آن انجیر، انگور دیم، زیتون می‌باشد.

احمدوند اضافه کرد: همچنین گیاهان دارویی (آویشن، مرزه خوزستانی، گل گاوزبان، کرفس‌کوهی، موسیر، زیره‌سبز، به لیمو و گیاه دانه) در سطح ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی لرستان کشت می‌شود که بیشتر آن به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

وی گفت: سالانه ۳۰۷ هزارتن میوه از سطح ۵۱ هزارو ۵۰۰ هکتار باغ در لرستان تولید می‌شود.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: گردو با ۱۲ هزار و ۲۴۲ هکتار سطح زیر کشت و تولید ۱۷ هزار تن سالانه اولین محصول پربازده در استان است همچنین سیب با پنج هزار هکتار سطح زیر کشت و ۵۵ هزار تن تولید سالانه دومین محصول می‌باشد.

احمدوند افزود: انار با سه هزار و۳۷۷ هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه ۴۶ هزار تن، زردآلو با سه هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه ۳۰ هزار تن و انجیر با یکهزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت هزار و تولید سالانه ۳۰ هزار تن از دیگر محصولات پربازده در لرستان است.

وی سیب را با ۵۵ هزار تن تولید و زرشک را با ۹ تن تولید به ترتیب بیشترین و کمترین محصولات تولیدی لرستان برشمرد.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین به کشت زعفران در لرستان اشاره کرد و گفت: اکنون ۳۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت زعفران می‌باشد که این مقدار رو به افزایش است و سالانه یک تن زعفران در لرستان تولید می‌شود.

احمدوند به افزایش تا ۵ درصد تولید میوه در سال اشاره کرد و ادامه داد: سیل اخیر به پنج هزار هکتار از باغات لرستان خسارت وارد کرد که عمده خسارت در شهرستان پلدختر بود.

وی اضافه کرد: خسارت سیل تأثیرات منفی بر تولید دارد، اما در بخش‌ها و مناطق دیگر استان قابل جبران است.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: لایروبی باغات صورت گرفت همچنین تغذیه به کشاورزان داده شد در خصوص آفات بیماری‌ها هم کمک‌های انجام گرفت و در منطقه انارستان کوهدشت با کمک‌های به موقع برای برداشت انار در این منطقه مشکلی نداریم و می‌توانیم امسال برداشت محصول داشته باشیم.

انتهای پیام/ر

تولید سالانه ۳۰۷هزار تن میوه در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.