قابل توجه زائران خانه خدا؛ مواد مخدر و ممنوعه به همراه نداشته باشید

فرمانده پلیس فرودگاه شیراز گفت: زائرن خانه خدا تحت هیچ شرایطی مواد مخدر و روانگردان به همراه نداشته باشند زیرا پلیس عربستان طبق قوانین خود با آنها برخورد می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ اسد زراعتکار پیش از ظهر یکشنبه در نشست وضعیت فرودگاه شیراز در زمان اعزام حجاج گفت: استراتژی کار آمد و تصمیمات جامع سبب کاهش آسیب به زائران خواهد گردید.

وی در خصوص وسایل ممنوعه نیز تاکید کرد: حمل و نگهداری مواد مخدر در ایران جرم بوده و در صورت کشف هرگونه مواد مخدر اعم از سنتی، صنعتی و مواد های روان گردان ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه برابر ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر یک الی پنج سال و در مرحله دوم از پنج سال الی ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهد شد.

فرمانده پلیس فرودگاه شیراز ادامه داد: چنانچه پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر یا روان گردان کشف کند علاوه بر رفتار های سختگیرانه، اعمال های مجازات های سنگین نظیر حبس های طولانی مدت یا اعدام نیز دور از ذهن نبوده و تحت هر شرایطی دفاع از فرد امکان پذیر نمی باشد.

زراعتکار با اشاره به دارو های ممنوعه نیز افزود: علاوه بر مواد مخدر دارو هایی نظیر آمپول پتیدن، مرفین، قرص و آمپول بوپرنوفین، دیازپام، قرص و شربیت متادول، قرص هیدرومرفین، قرص متیل فنی ات هیدرو کلراید، ترامادول شربت اسپکتروانت کدئین در عربستان ممنوع بوده و در صورت کشف در عربستان طبق قانون اساسی آن کشور برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: دارو های گیاهی که شباهت زیادی به مواد مخدر دارند نیز ممنوع می باشد.

زراعت کار در خصوص میزان ارز در سفر های خارج از کشور اضافه کرد: میزان ارز مجاز در سفر های خارجی پنج هزار یورو یا ارز معادل پنج میلیون تومان وجه رایج کشور می باشد.

وی با اشاره به میزان مجاز حمل طلا و زعفران تاکید کرد: حمل زعفران و طلا میزان مجاز ۱۵۰ گرم بوده و همراه داشتن بیش از آن ممنوع است.

فرمانده پلیس فرودگاه شیراز در خصوص تاریخ اعزام زائران تاکید کرد: طی شش روز از ۱ الی ۶ مرداد تعداد ۳ هزار و ۷۴۴ نفر زائر بیت الحرام، از طریق ایستگاه شیراز در قالب ۲۵ کاروان و با ۱۵ سورتی پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

زراعتکار با اشاره تعداد کاروان هایی که از شیراز به عربستان سفر می‌کنند یادآور شد: ۲۳ کاروان از استان فارس، یک کاروان استان یزد و یک کاروان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تاکید کرد: به دلیل محدودیت های ترافیک و مکانی از زائران می خواهیم که بدرقه و استقبال را در منزل یا اماکن عمومی انجام دهند و حداقل چهار ساعت قبل از پرواز جهت انجام تشریفات پروازی در فرودگاه حضور یابند.

انتهای پیام/ب

زائران خانه خدا مواد مخدر و ممنوعه به همراه نداشته باشند

برچسب ها: اعتیاد ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار