وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

آخرین جزئیات از طرح تامین مسکن کارکنان دولت/ حرکت شتابان قیمت مسکن متوقف شد

آخرین جزئیات از مسکن کارکنان دولت/ ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی با قیمت مناسب در اطراف تهراناسلامی گفت: هر بنگاهی که تضمین کند حقوق نیرو‌های خود را ماهانه کسر و به حساب صندوق مشخص شده واریز کند می‌تواند وارد طرح تأمین مسکن کارکنان شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: با پیگیری های سازمان بنادر و دریانوردی ساعت ۱۵ : ۰۶  بعدازظهر روز گذشته کشتی ایرانی که در بندر جده عربستان سعودی متوقف شده بود، آزاد شده است.

وی ادامه داد: کشتی فوق به علت نقض فنی موتور به همراه ۲ یدک کش ایرانی در حال حرکت به سمت آبهای کشورمان است.بعد از ورود کشتی به  آب‌های سرزمینی شرکت ملی نفتکش  تعمیر آن را آغاز خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آمریکا همواره برای کشتی‌ها و هواپیما‌های ما مشکل ایجاد می‌کند، اما شرکت کشتیرانی و هواپیمایی با استفاده از توانشان مشکلات را برطرف خواهند کرد.

اسلامی درباره راه اندازی سامانه املاک و اسکان  گفت: براساس قانون وظیفه‌ راه اندازی سامانه املاک و اسکان برعهده وزارت راه و شهرسازی است و با استفاده از سیستم‌های میان بر راه اندازی آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شناسایی خانه‌های خالی در گذشته به وسیله شهرداری‌ها انجام می شد اما هم اکنون برای شناسایی سریع خانه‌های خالی از بانک های اطلاعاتی دستگاه‌های کشور  استفاده می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر طرح تأمین مسکن کارکنان (تام‌کاد)، گفت: تأمین مسکن کارکنان دولت تنها شامل بنگاه‌های دولتی نمی‌شود و هر بنگاهی که تضمین کند حقوق نیرو‌های خود را ماهانه کسر و به حساب صندوق مشخص شده واریز کند می‌تواند وارد این طرح شود. صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموعه دستگاه‌های دولتی نیز می‌توانند در این طرح سرمایه گذاری کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این طرح به تایید رئیس جمهور رسیده و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و به محض ابلاغ سازمان برنامه و بودجه به وزارت راه و شهرسازی اجرای آن آغاز می شود.

وی ضمن اشاره به صحبت های روز گذشته رئیس جمهور مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها گفت: مبنای تحلیل وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن  و اطلاعات رسمی و ثبت شده آن است، بر اساس داده های معاونت مسکن و اطلاعات بانک مرکزی و مرکز آمار، متوسط افزایش اجاره بها حد فاصل سه ماه ابتدای سال منتهی به سه ماهه ابتدای سال گذشته حداکثر ۳۰ درصد بوده است.

اسلامی اظهار کرد: حرکت شتابان قیمت مسکن که در ماه گذشته رخ داده بود اکنون متوقف شده است.


بیشتر بخوانید: بانک‌ها سهم تسهیلات مسکن را کامل تخصیص دهند 


وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی اقدام مسکن، گفت: تولید و عرضه مسکن در طرح اقدام ملی آغاز شده و برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در حال اجراست. جامعه هدف  اقشار متوسط رو به پایین است و واحد‌های مسکونی که ۱۰۰ متر زیربنا و ۷۵ متر مصرفی دارند با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود و در حال حاضر واحد‌هایی که به بازار عرضه می‌شود بزرگ متراژ هستند.

اسلامی توضیح داد: در خرید و فروش مسکن سوداگری وجود دارد و دلالان واحد‌هایی را عرضه می‌کنند که مردم توان خرید آن را ندارند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مقرر شده است تا ۶۰ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی در اطراف تهران ساخته شود و برای اجرای آن  با نیرو‌های مسلح قرارداد‌هایی امضا شده است تا در  پادگان‌های خارج از شهر احداث شود.

وی به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: این نفتکش به لحاظ ورود به محدوده‌ خروج نفتکش‌ها، ایجاد آلودگی زیست محیطی برای دریا و خاموش کردن رادار‌هایش مرتکب تخلف شده بود به همین دلیل سازمان بنادر و دریانوردی دستور توقیف آن را صادر کرد و هم اکنون بر اساس حکم قضایی نیرو‌هایش در داخل نفتکش هستند.

وزیر راه و شهرسازی به توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق اشاره کرد و گفت: این به طور واضح یک دزدی دریایی است و توقیف آن بر خلاف قوانین بین‌المللی صورت گرفته و با مخالفت‌های سایر کشور‌ها مواجه شده است.

اسلامی گفت:‌ پارسال ۵۴۵ فقره ازدواج صورت گرفت که ۸۰ درصد آن به عنوان جامعه هدف آنالیز شد.

وی بیان کرد: در دولت‌های نهم و دهم کمتر از ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شد، اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از یک میلیون واحد مسکن تحویل مردم داده شده است. در دوره حضورم در وزارت راه و شهرسازی ۱۱۲ هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل شد و ۱۶۵ هزار واحد دیگر هم در اولویت تامین آب و برق  وزارت نیروست تا پایان سال موضوع ۴۰۰ هزار واحد را نهایی می‌کنیم.

قیمت مسکن افت کرد

اسلامی با اشاره به کاهش قیمت ارز گفت:‌ قیمت مسکن اُفت کرده و روند شتابان رشد آن کند شده است و در سطح کشور وادادگی در حوزه مسکن افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما چند واحد مسکونی دارید، گفت: من خودم مستاجر بودم و بعد از ۲۸ سال امروز یک خانه دارم.

انتهای پیام/

توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق یک دزدی دریایی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
بقیه آدم نیستن فقط کارمند دولت !!!
Iran (Islamic Republic of)
ه.ر
۱۰:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
امیدوارم دولت بعد از ۲۸ سال سابقه کار سرپناهی هم برای ما بسازد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
یه فکری برا ی ما کادگرا ی بدبخت کنین.قیمت مسکن روحداققل 50 یا60 درصد پایین بیارین.ماکارای بدبخت نسیم دومادسرخونه.وجدانی خییییییییلی سخته منسفانه نیست بادوبچه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
با سلام نیازی به ساخت مسکن جدید نیست خونهای مسکن مهر خالی زیاد هست که صاحب ندارن همون خونها رو اجاره به شرط تملیک به مستاجرها اجاره بدن البته وسیله حمل ونقل هم فراهم بشه مشکل حل میشود انشالله
Iran (Islamic Republic of)
Mahsa
۱۴:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
خیلی جالبه فعلا نه خونه اب در کار،نه مشخصه اطراف تهران ک میگن کدوم منطقه بیابونی و حاشیه ای هست
بعد همه شاکی شدن چرا ب کارمندا میدن
کارمندی ک با حقوق نهایت ۲.۵۰۰ میخواد هرروز با ۲۵ تومن خودشو ب شهر برسونه و با ۲۵ برگرده خونه،این خونه رو مفت هم بدن بهش ب کارش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
واقعا که/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
همه این حرفها شعار هیچ دردی از مردم دوا نمی شود
-
ناشناس
۰۸:۳۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
این گرانی مسکن به چه دلیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سالانه بایستی یک میلیون مسکن ساخته میشد تا مشکل مسکن در ایران حل میشد دولتی که وزیر مسکن قبلی آخوندی مسکن مهر را می خواند با متوقف کردن مسکن مهر شش سال است عملا هیچ کاری نکرده چطور میخواهد مشکل مسکن را حل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
مسکن خودرو معیشت همه مشکل داریم
تفکر انقلابی میخواد
کار جهادی میخواد تا امور اصلاح شود
Iran (Islamic Republic of)
علی رضاجوادی نیا
۰۸:۲۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اخه جناب وزیربیشترکارمندان که خونه دارن شمابایدمشکل تمام ملت روحل کنیدنه فقط کارمندان!,حداقل کارمندیک حقوقی داره که اخربرج بزنه به دردش!و اجاره بده،کسیکه کارش ازاده وخرجش بادخلش نمی‌خونه تازه ،اجاره خونه هم اضافه شده به مشکلاتش،لطفافرق نگذاریدبین مردم ،بقیه هم ادم هستن
Iran (Islamic Republic of)
Mahsa
۱۴:۱۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
کدوم کارمندان رو میگید،ما ک با حقوق ۲.۳۰۰ حتی تو اجاره خونمون هم موندیم،خریدامون رو با اینکه سال اول زندگیمونه به حداکثر رسوندیم
هرچند این خونه ای ک اینا میگن اطراف شهر،مطمئنا از پردیس و پرند نزدیک تر نیست،اون کارمندی ک اکثرا شب ها شیفته این خونه ن ب کار خودش میاد نه همسرش ک تنها باید تو ی حاشیه شهر باشه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۶:۳۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
ای بابا بازم وعده های الکی
در ضمن بقیه مردم هم نیاز به سرپناخ دارن نه فقط کارمندان
کدوم شرکت خصوصی میاد تعهد بده از حقوق کارمنداش کسر میکنه و ... اصلا کدوم کارگر ک نیروی بخش خصوصی امنیت شغلی داره؟
Latvia
ناشناس
۰۴:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
آهای مردم ایران توی ایران خانه دار شدن داره میشه کابوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
مشکل این است که باز خواستی از هیچ یک از مسؤلان نمیشود در مورد عمل کردشان یا درآمد حاصل از فروش نفت و معادن و دیگر چیزها کجا هزینه شده با این همه منابع نباید مردم دچار مشکل باشند
Iran (Islamic Republic of)
زرین
۰۲:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
همه چی صد برابر شده الی حقوق کارمند، من شوهرم از سال 72 کارمند دولت حتی یه وام رهن هم ندادن تمام درآمد ودارایمون صرف مستاجر ی شد بیچاره شدیم یه متر ملک نداریم توش بشینیم چه بسا خرید خونه خودشون لاکچری تو خونه های گران قیمت زندگی میکنن یه ذره هم به فکر مردم نیستند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
به این کارمند ها هم چیزی نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۸
ما را به شما امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۸
اگر می خواهید مردم به شکوفایی نرسند نیازهای پایه را تامین نکنید . مردمی که در حداقل‌ها به سر می رسند فرصت اندیشیدن ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
برای چی به کارکنان دولت باید خانه داده شود اصلا منصفانه نیست . برنامه مسکن بایستی یک برنامه ملی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
هنوز که ندادن ناراحت نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
6سال کاری نکردید همین دوسال باقیمانده می خواهید مشکل مسکن را حل کنید
راهکارهای ساده ای برای حل مشکل مسکن وجود دارد یکی از اثرگذارترین آن تصویب قانون محدودیت مالکیت یعنی هرکس فقط مالکیت یک منزل مسکونی را داشته باشد بقیه منازل را یا اجاره بدهد یا بفروشد البته زودتر از 5سال نمی توان مشکل مسکن را حل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
اين طور نيست همه فضا سازي است
Germany
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
در عرصه عمل اثبات شده است .شما برای حل مشکل مسکن چه اقدامی کردید. این توقف قیمت مسکن ناشی از بی پولی مردم در خرید است که شما ان را به اقدامات خود ارتباط میدهید
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۹:۲۲ ۳۰ تير ۱۳۹۸
پس ما چی؟ کسایی که شغل آزاد دارن نباید مسکن تامین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۳۰ تير ۱۳۹۸
الان هیچکس خونه نمیخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
بازی با الفاظ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۸
جناب آقای وزیر آیا دولت فقط درقبال کارمندان برای تامین مسکن خودرا موظف میداند مگر مردم عادی به مسکن نیاز ندارند که شما فقط از کارمندان ومسکن آنها میگویید کارگران و،،،،، پس چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۳۰ تير ۱۳۹۸
مثل اینکه مابقی جز مملکت نیستند مگر اون بازنشسته مستمربگیر اون گارگر سرخیابان و...چه گناهی کرده که حتی نون شب هم نداره بخوره فقط کارمندان صاحب خونه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۸
کارگران هم آدم هستند ودستشان به جایی بند نیست، کمک کنید همه خانه دار شوند
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۸:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
همش شعار محله های خیلی ضعیف متری ۷ ب بالا ی کارگر بی بضاعت چند سال پس اندازشو باید جمع کنه تا ی متر از خونه رو پس انداز کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
یعنی تا وزیر شده صاحب خانه شده!!؟ آقای وزیر حرف جالبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۳۰ تير ۱۳۹۸
باید از دستگاه بخواهید در طرح شرکت کنند نه بگویید می‌توانند این میشه دل بخواهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۸
خود شهرداری و وزارت مسکن مخالف کاهش قیمت مسکن هستند چطور ممکنه طرح ها شون باعث کاهش قیمت ها بشه.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
همه طرح هایی که دولت و مجلس برای کنترل بازار مسکن دارن برعکس جواب میده وبیشتر به نفع صاحبخانه ها و دلال های مسکن است امسال هم مسکن افزایش خواهد داشت شاید چند ماه راکد بشه ولی بعدش چند برابر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
مسکن تا آخر سال 60 درصد گرون میشه خصوصا در مناطقی که وسط شهر نیستند مثل پونک شهرری افسریه شرق تهران منطقه 4 شمال شرق تهران نازی آباد و اطراف تهران من 20 سال بازار مسکن دنبال میکنم هر سال همینطور بوده.
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۱۵:۴۴ ۳۰ تير ۱۳۹۸
من نمیدونم چرا همه مسئولین مستاجر هستن؟عجیب نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۳۰ تير ۱۳۹۸
با افتخار میگه ۲۸ سال مستاجر بودم آخه چطور میخواد مشکل مسکن ملت رو حل کنه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
من باورنمی کنم 28سال مستاجربوده حتما از منازل سازمانی استفاده کرده است
کسی که مستاجرباشد برای مستاجران کاری خواهدکرد
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۵:۴۱ ۳۰ تير ۱۳۹۸
ما مستاجرین بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
گل گفتی ما هم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۸
جناب وزیر کارکنان محترم دولت البته که حق دارند خانه دارشوند لیکن برای بقیه ی مردم که نمی توانند به استخدام دولت دربیایند مثل کارگران ، بیکاران ، سایرین چه تدبیری اندیشیده اید .اصلا شما به عنوان متولی امر مسکن آماری دارید که بدانید چه تعداد از خانوارها فاقد سرپناه هستند و از این تعداد چند خانوار مستخدم دولت و چند خانوار فعالیت آزاد دارند یا چند خانوار نیازمند حمایت مستقیم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۳۰ تير ۱۳۹۸
امروز رفتم بنگاه از هفته قبل گرون تر شده
Germany
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۰ تير ۱۳۹۸
توقفی دیده نمیشه
آخرین اخبار