معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: استان ظرفیت تولید بیش از ۹ میلیون قطعه مرغ در هر دوره را دارد.

ظرفیت جوجه ریزی بیش از ۹ میلیون قطعه در همدان/ ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در استانمحمد نظرپور معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ،  با اشاره به زیر ساخت مطلوب برای پرورش  و تولید مرغ گوشتی و تخم گذار در استان همدان گفت: از  ۵ هزار و ۳۰۰ واحد تولید مرغ گوشتی در استان حدود ۸۰ درصد آن‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد واحد ظرفیت ۹ میلیون و۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی را در هر دوره ۲ و نیم ماهه دارند، گفت: ظرفیت تولیدگوشت مرغ در استان همدان  سالانه ۱۰۰ هزار تن  است در حالی که اکنون  ۵۲ هزار تن مرغ در استان تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است.

محمد نظرپور با بیان اینکه نیاز استان را حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی برطرف می‌کند، گفت: مازاد تولید به استان همدان همجوار صادر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش تولید و جوجه ریزی در استان‌های جنوبی و شمالی به علت گرما‌ی هوا، گفت: در این دوره برخی مرغداری ها در استان به علت گرما و بروز تلفات بالا جوجه ریزی را کاهش می‌دهند که  افت تولید را در پی دارد .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه تاکید کرد: این افت تولید در استان همدان ملموس نیست به طوری که استان همدان کمبود مرغ در  بازار را با توجه به عدم جوجه ریزی سایر استان‌ها تا حدودی جبران می‌کند.

این در حالی است که استاندار و  متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان همدان هفته گذشته در کمیسیون تنظیم بازار  نسبت به افزایش قیمت مرغ در همدان اعتراض و بر برخورد جدی  با هر گونه گران فروشی و عرضه خارج از تنظیم بازار تاکید داشتند.

گفتنی است قیمت گوشت مرغ در حال حاضر بین ۱۲ هزار ۹۰۰ تا ۱۳ هزار تومان تعیین شده است که با توجه به ظرفیت بالای استان در تولید مرغ انتظار می رود  با مهیا کردن شرایط برای رسیدن به ظرفیت واقعی تولید ، قیمت مرغ در ماه های آتی کاهش یابد .

انتهای پیام/د. ا

ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.