افتتاح نمایشگاه مهارت های فنی و حرفه‌ای در بیرجند

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان از افتتاح افتتاح نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید فنی و حرفه‌ای امروز در بیرجند خبرداد.

خوشایند مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: این نمایشگاه با هدف نشاندن مهارت و دست سازه‌های کارآموزان افتتاح شده است.

او با اشاره به اینکه بازدید از این نمایشگاه از امروز به مدت ده روز ادامه دارد و عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند افزود: تعداد ۱۹ مرکز آموزش ثابت و شعب شهری، ۱۰۲ کارگاه ثابت و ۵۱۰ حرفه آموزشی، در خوشه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی، آموزش‌های خود را به صورت رایگان ارائه می‌نماید.

خوشایند با بیان اینکه در بخش خصوصی با تعداد ۱۷۸ آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه‌ای و ۱۸۴ حرفه آموزشی شامل: ۱۱۲ آموزشگاه ویژه زنان و تعداد ۶ آموزشگاه ویژه مردان است اظهارکرد: تعداد ۶۰ آموزشگاه دو منظوره، آموزش‌های مهارتی را طبق شهریه مصوب هیأت نظارت مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به متقاضیان استان ارائه می‌دهد.

او ادامه داد: در سال ۷۹ تعداد مجوز‌های صادر شده ۲۵ مجوز می‌باشد؛ و در صورت داشتن شرایط دستورالعمل اجرایی آیین نامه نحوه‌ی تشکیل اداره آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، مجوز فعالیت خود را در یکی از انواع سه گانه آموزشگاه‌های الف، ب و ج دریافت نماید.

خوشایند گفت: هدف از ایجاد دوره‌های آموزشی تلفیقی، علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت کارگاهها، گسترش کمی و کیفی دوره¬های آموزشی مهارتی برای کارجویان و شاغلین است که در حال حاضر کمتر امکان شرکت در دوره-های کاملاً حضوری را دارند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بیان کرد: کارگاه‌هایی برای ارائه مشاوره برای افراد در خصوص حرفه آموزی در پارک‌های شهرستان و در پارک توحید بیرجند در جمعه شب برگزار شد.

انتهای پیام / ط ا

فعالیت ۱۷۸ آموزشگاه آزاد  فنی و حرفه‌ای

برچسب ها: مهارت آموزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار