کاهش دمای هوای استان کرمانشاه طی روزهای آینده

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : دمای هوای استان طی روزهای آینده کاهش می یابد اما دمای هوا در شب ها تا ۲ سه روز آتی همچنان بالا خواهد بود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی محمد زورآوند معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه دمای هوای شهر کرمانشاه ظرف ۲ روز گذشته را ۴۳ و ۲/‏۴۳ درجه اعلام کرد‬, گفت : این ۲ روز گرم ترین روزهای سال جاری در شهر کرمانشاه ثبت شده و پیش بینی می شود با توجه به اینکه وارد ماه مرداد می شویم این ۲ روز پیک گرمای امسال بوده باشد و به احتمال زیاد دیگر هوا از این ۲ روز گرم تر نخواهد شود.

وی همچنین دمای هوای شب شهر کرمانشاه را در روز گذشته ۲۵ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت : این دما نسبت به روز قبل آن پنج درجه گرم تر شده و احتمالاً سه شب آینده همچنان دمای هوای بالا باشد.

زورآوند در ادامه گفت: رطوبت بالای هوا به همراه دمای ۴۳ درجه باعث شده که طی ۲ روز گذشته مردم احساس گرمای شدید کرده در حالی که اگر فقط دمای هوا بود این احساس به افراد دست نمی داد.

وی در ادامه تشریح کرد: رطوبت بالا باعث می شود که کولرهای آبی چندان کارآیی لازم را نداشته باشند و مردم احساس کنند دمای هوا خیلی گرم است و کولرها اصلاً جواب گو نیست.

زورآوند، بالاترین دمای ثبت شده شهر کرمانشاه در سال های گذشته را ۱/‏۴۴‬ درجه اعلام کرد.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه گرم ترین شهرهای استان کرمانشاه را سومار با ۷/‏۴۵‬ درجه، سرپل ذهاب با ۴۵ درجه و قصرشیرین ۴۵ درجه دانست و شهرهای سنقر با ۸/‏۳۸‬ درجه، گواور ۴/‏۳۹‬ درجه، هرسین ۹/‏۳۹‬ درجه و کنگاور با ۴۰ درجه نسبت به دیگر شهرها کمترین درجه هوای را داشته اند.

زورآوند در ادامه بیان داشت: دمای هوای شب و روز شهرها با توجه به ابری بودن یا نبودن، وزش باد و غیره متغییر است بدین گونه دمای هوای شهر حمیل در طول روز گذشته ۴۱ درجه و دمای هوای شب آن ۱۸ درجه بوده در حالی که شهر سنقر در دمای روز ۳۸ درجه و شب ۲۱ درجه است.

وی در پایان گفت: دمای هوا تابع متغییرهای علمی است مردم گول شایعات فضای مجازی را نخورند.

 

 

انتهای پیام/د

گرم ترین روزهای سال جاری اعلام شد

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار