اجرای طرح برخورد با اخلالگران نظم عمومی در شهرستان تاکستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: حمل سلاح سرد حتی اگر برای ایجاد درگیری و اخلال در نظم عمومی نباشد باید برای پیشگیری از وقوع جرم از سوی ضابطین جمع آوری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: یکی از جرایمی که بیشترین آسیب اجتماعی را در شهرستان دارد وامنیت روحی، روانی و اجتماعی شهروندان را نیز مختل می‌کند، استفاده برخی افراد از چاقو، کارد سنگر، سرنیزه، شمشیر، قمه، پنجه بوکس، قداره و شی نوک تیز است.

رجبی افزود: این اشیاء در جرایمی مانند ایراد صدمه بدنی عمدی با چاقو، قدرت نمایی باچاقو، نزاع دسته جمعی، حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس که به منظور درگیری فیزیکی وضرب وجرح انجام می‌شود، اخلال درنظم، حمل و نگهداری سلاح سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که ضابطین مشاهده کردند اشخاصی اقدام به حمل سلاح سرد می‌کنند هر چند قصدآنان از حمل، درگیری فیزیکی و ضرب وجرح نباشد، اما برای پیشگیری از وقوع جرم ضابطین باید این سلاح‌ها را جمع آوری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با اشاره به برخی مصادیق جرایم مشهود مندرج در ماده ۴۵ قانون آئین دادرسی کیفری گفت: جرائم مشهود جرائمی هستند که درمرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود یا ماموران یادشده بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند، بزه دیده یا دو نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده اند، حین وقوع جرم یا بلافاصله پس از آن شخص معینی را به عنوان مرتکب معرفی کنند.

انتهای پیام/ک

ضابطین باید در صورت مشاهده  سلاح‌های سرد را جمع آوری کنند

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار