مدیر مرکز کنترل و نظارت اردو‌های سازمان دانش‌آموزی مطرح کرد؛

کاهش ۵۰ درصدی تخلفات اردویی نسبت به سال ۹۶

احمدنژاد گفت: در سال ۹۶، ۳.۸ درصد اردو‌ها تخلف داشتند که اکنون به ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش‌ ۱.۵ درصدی تخلفات اردوییبه گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش احمد احمدنژاد، مدیر مرکز کنترل و نظارت اردو‌های سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اینکه وظیفه کنترل و نظارت بر اردو‌ها بر عهده این مرکز است، گفت:  متقاضی اردو معمولاً مدرسه است و وظیفه مرکز این است که بر فرآیند اخذ مجوز حرکت اردو‌ها کنترل و نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی راهبری اردو در زمان برگزاری بر اساس دستورالعمل موجود بر عهده سرپرست اردو است. سرپرستان اردو باید نظارت دقیق داشته باشند که خودرو‌ها از کفایت و امکانات خوبی ازنظر ایمنی برخوردار باشند تا با اطمینان خاطر بیشتری فرآیند برگزاری اردو انجام شود. مرکز کنترل از طریق سامانه‌های موجود و یا تماس با سرپرستان اردو، تخلفات احتمالی را بررسی و مراتب را به مدیرکل استان مربوطه اطلاع‌رسانی می‌کند تا کاستی‌های موجود پیگیری و برطرف شود.

احمد نژاد درباره افزایش اردو‌ها در تابستان با توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: به لحاظ فراغت دانش‌آموزان و اینکه دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف از این فرصت استفاده بهینه می‌کنند، اردو‌های مسابقات قرآن و ورزشی بیشتر در تابستان برگزار می‌شود. معمولاً تعداد اردو‌هایی که در ماه‌های تابستان برگزار می‌شود، برابر با میانگین سال است.

مدیر مرکز کنترل و نظارت اردو‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: به‌طور میانگین برای هر ماه حدود ۲ هزار اردو در سامانه اردویی ثبت می‌شود، یعنی در ۳ ماه تابستان حدود ۶ هزار اردو برگزار می‌شود.

به گفته وی می‌توان از طریق نرم‌افزار سپهتن که راهنمایی و رانندگی در اختیار ما گذاشته است، سرعت و زمان حرکت اتوبوس‌ها را رصد کرد.

احمدنژاد درخصوص طریقه اعلام میزان تخلفات اردویی به استان‌ها گفت: مرکز با استفاده از سامانه سیما (سامانه یکپارچه مدیریت اردو) و از طریق تماس با سرپرست اردو و همچنین ارتباط با نرم‌افزار سپهتن به کشف تخلف‌ها می‌پردازد بر اردو‌ها نظارت دارد. 

وی درباره امکان اعلام تخلفات اردویی از سوی خانواده‌ها با استفاده از سامانه گفت: پیگیر هستیم بتوانیم یک نرم‌افزار جدید را برای این موضوع طراحی کنیم تا با وارد کردن کد اردو و پلاک وسیله نقلیه، امکان رصد اردو فراهم شود.

مدیر مرکز کنترل و نظارت اردو‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: استان اصفهان دارای بیشترین تعداد اردو است و در کنار آن، تخلف استان نزدیک به صفر دارد.

تعداد مربی و جنسیت آنان به تعداد دانش‌آموزان بستگی دارد

احمد نژاد افزود: وجود مربی در هر اردویی همراه دانش‌آموزان لازم است. تعداد مربی و جنسیت آنان وابسته به تعداد و جنسیت دانش‌آموزان است، جنسیت سرپرستان اردو باید با جنسیت دانش‌آموزان همخوانی داشته باشد. این موارد تابع دستورالعمل برگزاری اردوهاست و به صراحت در این دستورالعمل به این موارد اشاره شده است.

مدیر مرکز کنترل و نظارت اردو‌های سازمان دانش‌آموزی درباره نظارت بر اردو‌های مناطق محروم و دورافتاده گفت: مدارس این مناطق که به اینترنت دسترسی دارند، می‌توانند با استفاده از سامانه سیما با مرکز در تعامل باشند و تفاوتی با سایر مناطق ندارند. گاهی به دلیل نبود بستر مناسب اینترنتی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که با ابزار‌هایی مانند شبکه اجتماعی سروش این مشکل به صورت موقت مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۶، ۳.۸ درصد اردو‌ها تخلف داشتند که اکنون به ۱.۵ درصد کاهش یافته است. در حالی که در اردیبهشت امسال تعداد اردو‌ها نسبت به مدت مشابه قبل افزایش ۳۸ درصدی دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
این کاهش درصدی مدیون کاهش 50 درصدی اردوهاست بخاطر عدم مسئولیت پذیری مدیران رده اول آموزش وپرورش و انداختن هر نوع بلا به گردن عوامل مدرسه است
آخرین اخبار