اشرف غنی:

اولین بار است که بخش عمده هزینه انتخابات را خودمان می پردازیم/ از لحاظ اقتصادی در حال صعود هستیم

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که روز به روز از وابستگی این کشور به خارجی ها کاسته می شود.

اولین بار است که بخش عمده هزینه انتخابات را خودمان می پرددازیم/ از لحاظ اقتصادی در حال صعود هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  بیست و دومین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام (JCMB)  امروز با حضور نمایندگان شماری از کشورهای کمک کننده برای افغانستان، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و مسئولان ارشد افغانستان در کابل برگزار شد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در این نشست تاکید کرد که جامعه امروز افغانستان در حال پویایی است و روند اقتصادی این کشور به گونه ای است که روز به روز از وابستگی به خارجی ها کاسته می شود.

رئیس جمهور گفت: «هفته آینده ملت افغانستان یک عمل سیاسی بزرگ را آغاز می‌کند، این عمل در برابر جنگ، خشونت، خودخواهی و ضد دشمنان نظام و فرصت‌طلبان خواهد بود، ملت افغانستان فصل جدید مبارزات انتخاباتی ۱۳۹۸ را می‌گشاید.»

اشرف غنی افزود: «مبلغ هفت میلیارد افغانی را که پول ملت افغانستان است به‌خاطر مصارف این رویداد بزرگ تاریخی یعنی انتخابات و تعیین سرنوشت و آینده کشور تخصیص داده‌ام و این بار اول است که بیشترین هزینه‌ای انتخابات را از جیب خود می‌پردازیم.»

وی تصریح ‌کرد: «تصویر افغانستان امروز متفاوت بوده و جامعه امروز ما در حرکت و پویایی است. آهسته و با تدبیر سمبل‌های تاریخی ما را که تا چند سال قبل به نمادهای ویرانی جنگ تبدیل شده بودند، آباد می‌سازیم.»

اشرف غنی تاکید کرد: «در ادبیات سیاسی ما و در روایت سینه به سینه امروز ما دو اصطلاح برای ابد حک شده است؛ جمهوریت و شهروند. هیچ کس نمی‌تواند چتر جمهوریت و حقوق در محوریت شهروندی را از ما بگیرد. این‌ها ارزش‌هایی هستند که جوانان و زنان پرشور ما با افتخار از آن دفاع می‌نمایند و هیچ سازشی این دو اصل را زیر پا نخواهد کرد.»

وی گفت: «افغانستان با هیچ کس و با هیچ ملت دیگری نزاع بنیادی ندارد، نزاع بر موقعیت ما بوده و هست؛ این موقعیت را ما آهسته آهسته به چهارراه پُر عاید در منطقه تبدیل می‌کنیم.»

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: ما از لحاظ اقتصادی در حال صعود هستیم نه سقوط. چند سال دیگر نیاز داریم که دخل و خرج کشور را مساوی کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار