آمریکا ۸ دستگاه حفاری تونل به جبهه النصره هدیه داد

پایگاه اینترنتی یمنی پرس در مطلبی فاش کرد آمریکا برای گروه تروریستی النصره در ادلب سوریه، هشت دستگاه حفاری تونل فرستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبری یمنی پرس، آمریکا برای گروه تروریستی النصره در ادلب سوریه، هشت دستگاه حفاری تونل فرستاده است و تروریست‌ها با استفاده از این دستگاه‌ها در حال ایجاد استحکامات نظامی، سنگرسازی و حفر تونل در حومه‌های جنوبی ادلب و شمالی حماه هستند.

این هشت دستگاه حفاری تونل از چند روز پیش از طریق مرز‌های ترکیه با ادلب سوریه به دست جبهه النصره رسیده است و کار حفاری زیر نظر عبدالله المحیسنی (از سرکرده‌های تروریستی سعودی در سوریه) در جبهه‌های حومه حماه و ادلب آغاز شده است.

برخی منابع محلی در ادلب به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند: «شورای آزادسازی شام که جبهه تروریستی النصره در پوشش این شورا در ادلب فعالیت می‌کند، از چند روز پیش تعدادی دستگاه حفاری در اندازه‌های متوسط ساخت آمریکا و از طریق مرز‌های ترکیه و به واسطه یکی از بازرگانان ترکیه‌ای دریافت کرده است.»

این منابع افزودند اعضای جبهه النصره هشت دستگاه حفاری دریافت کرده‌اند که در تعدادی از مناطق از جمله خان شیخون در حومه جنوبی ادلب و کفرزیتا، لطامنه و سهل الغاب در حومه شمالی حماه توزیع شده است.

منابع مذکور فاش کردند مسئول اصلی عملیات حفر تونل‌ها معروف به عبدالله المحیسنی بر کار حفاری و ایجاد استحکامات نظامی و ساخت سنگر نظارت می‌کند و گروهی از مهندسان از برخی ملیت‌های عربی از جمله متخصصان ساختمانی و زمین‌شناسی به المحیسنی کمک می‌کنند و از تجارب آنان در عملیات ایجاد استحکامات و بررسی نوع خاک استفاده می‌شود.

این منابع تصریح کردند المحسینی با هماهنگی شورای آزادسازی شام به برخی از ساکنان ادلب، مالیات‌هایی تحمیل کرده است و از محل دریافت مالیات به کارگران حفاری، حقوق داده و نیز بهای دستگاه‌های حفاری جدید از محل این مالیات‌ها پرداخت می‌شود. این دستگاه‌های جدید در برخی مناطق ادلب و جبهه‌های آن که جزو مناطق خلع سلاح شده نیز محسوب می‌شوند، توزیع شده است.

این منابع گفتند کار ایجاد استحکامات نظامی و سنگرسازی و حفر تونل‌ها به شیوه تونل‌های غوطه شرقی در ریف دمشق است و المحسینی همچنین از افراد مسلحی که از غوطه شرقی به شمال سوریه انتقال داده شده‌اند، استفاده می‌کند و این افراد در نظارت و عملیات حفاری به المحسینی کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
مرگبر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
برای اینکار هم سوریه راهکار مناسبش را دارد و آنهم بمبهای مخصوص روسی است که تا70متر در عمق زمین قدرت تخریبی دارند فقط می ماند یک برنامه ریزی و طراحی دقیق عملیاتی توسط نیروهای مدافع سوری و روسی بصورت مشترک.................
Germany
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
آمریکا بزرگترین رژیم تروریستی و تروریست پرور دنیاست. حال جهان از آمریکا متهوع میشه
آخرین اخبار