در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

چالش اعضای شورای شهر بر سر قرائت گزارش تلفیق صورت‌های مالی سال ۹۳ شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران در فرآیند قرائت گزارش حسابرسی تلفیق صورت‌های مالی شهرداری تهران برای سال مالی ۹۳، نسبت به بند‌های این گزارش نظرات خود را مطرح کردند.

چالش اعضای شورای شهر تهران بر سر قرائت گزارش تلفیق صورت‌های مالی سال ۹۳به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ارائه گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌ حساب‌های مالی شهرداری تهران برای سال مالی ۹۳ توسط حسابرس منتخب شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار این شورا قرار گرفت.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت: در کنار حسابرسی که شهرداری تهران انجام داده است، شورای شهر تهران تهران نیز حسابرسی خود را به صورت مجزا انجام داد.

او افزود: شهرداری صورت مالی سال ۹۳ را در هفتم اردیبهشت ماه سال ۹۸ به شورای شهر تهران ارائه کرد که پس از دریافت گزارش به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد و این کمیسیون در تاریخ ۱۹ مرداد امسال (کمتر از یک ماه) این گزارش را ارائه خواهد کرد.

پس از اظهارنظر فراهانی، احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری با این گزارش همراهی مناسبی نداشت و در قانون موردی وجود ندارد که شورا گزارش تلفیقی ارائه کند و این موضوع صراحت ندارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد من این است که گزارش ابتدا خوانده شود و شهرداری تهران نسبت به بند‌های ایرادی پاسخگو باشد و علت حرف من این است که اگر صبر کنیم که تمام بند‌های گزارش خوانده شود و سپس شهرداری پاسخ دهد، بین ارائه گزارش و توضیحات شهردرای فاصله می‌افتد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: آقایان گزارش خود را به شهرداری ارسال کرده‌اند تا شهرداری پاسخگوی بند‌های آن باشد، اما شورای شهر جوابیه شهرداری را در تنظیم گزارش تلفیق لحاظ نکرده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بیش از ۲۰۰ بند در گزارش تلفیق آمده که شهرداری به آن پاسخ داده است، اما از سوی حسابرس به آن پرداخته نشده است.

پس از اظهارنظر رئیس شورای شهر تهران، حجت نظری دیگر عضو شورای شهر با تأکید بر این موضوع که باید اجازه دهیم کل گزارش تلفیق قرائت شود، گفت: صحن شورای اسلامی شهر تهران بهترین مکان است که مردم می‌توانند آگاه شوند که اگر ۱۰ جلسه هم گزارش تلفیق طول بکشد، باید صبر کنیم و گزارش قرائت شود.

حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: حسابرس مستقل رسمی مهمترین بازوی نظارتی شورای شهر تهران است.

عضو شورای شهر تهران با ذکر این نکته که این گزارش می‌تواند در همه مراجع قابل رسیدگی باشد، گفت: ما نماینده مردم هستیم، حسابرس مستقل شورا انحرافات را بیان می‌کند و در کنار آن ما نیز گزارش شهرداری را دریافت می‌کنیم و اگر قسمت‌هایی در بحث تخلفات مالی باشد، آن را بررسی و اگر تخلفی در حوزه کیفری باشد می‌توانیم در مراجع قضایی آن را مطرح کنیم.

پس از اظهارنظر رسولی هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: به عنوان مثال در گزارش آمده است که دو قطعه زمین با تخفیف ۵۰ درصدی به تعاونی شماره دو کارکنان شهرداری واگذار شده و شهرداری پاسخ داده که این اقدام در حوزه اختیارات شهردرای منطقه بوده است.

هاشمی گفت: اگر این حرف درست باشد، باید این بند از گزارش حذف شود، به همین دلیل است که من تأکید دارم گزارش در هیئت رئیسه دوباره مطرح و پاسخ شهرداری تهران در آن لحاظ شود.

مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: گزارش اولیه ارائه شده نزدیک به هزار بند داشت که شهرداری بخشی از آن را پاسخ داد و قسمتی از آن‌ها از گزارش حذف شد.

او بیان کرد: در جلسه‌های برگزار شده فی مابین نتیجه بر آن شد که ۱۳۲ بند جزء مواردی باشد که شهرداری باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

فراهانی گفت: پیشنهاد ما این است که گزارش بند بعد خوانده شود و ما نظر خودمان را بر روی هر بند اعلام کنیم و شهرداری توضیحات را اخذ و در نهایت جمع بندی گزارش را انجام دهیم.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران اگر شورای شهر تهران کارش را تعطیل کند و فقط به گزارش حسابرسی سالانه برسد، این موضوع برای مردم کافی است.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید توضیحات خود را بر روی هر بند گزارش تلفیق ارائه کند و این گامی برای شفاف سازی دیگر سازمان‌ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار