الاخبار: انگلیس نخست‌وزیر عراق را برای میانجیگری به تهران فرستاد

روزنامه لبنانی «الاخبار» به نقل از منابع خود گزارش داد لندن از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خواسته در بحران پیش آمده با تهران میانجیگری کند.

­الاخبار لبنان: انگلیس نخست‌وزیر عراق را برای میانجیگری به تهران فرستادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی «الاخبار» به نقل از منابع خود نوشت انگلیس از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق خواسته در بحران پیش آمده با تهران میانجیگری کند.

این روزنامه لبنانی سفر نخست وزیر عراق به تهران را ناگهانی توصیف کرد و به نقل از منابع نزدیک به عبدالمهدی نوشت: بند اول جدول برنامه سفر نخست وزیر عراق به ایران میانجیگری بین تهران و لندن در خصوص نفتکش توقیف شده «گریس ۱» حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق و توقیف نفتکش «استنا امپرو» انگلیس در تنگه هرمز است.

الاخبار افزود: پیش از سفر عادل عبدالمهدی به تهران «بنی موردونت» وزیر دفاع انگلیس با وی تماس گرفت و سپس در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق اعلام شد این تماس برای بررسی چگونگی برقراری امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بوده و دو طرف بر اهمیت آزادی دریانوردی برای همه کشور‌ها و احترام به قوانین بین المللی تاکید کردند.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه ایران عصر دیروز -دوشنبه - وارد تهران شد. نخست‌وزیر عراق پس از ورود به تهران با حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

این دومین سفر عبدالمهدی به تهران در مسئولیت نخست‌وزیری است. او پیش از این در ۱۷ فروردین ماه نیز به تهران سفر کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار