در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین اخبار از روند بررسی دلایل آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد/ میراث فرهنگی چیستی اسناد سوخته را مشخص می‌کند


معاون میراث فرهنگی کشور از انتظار برای دریافت گزارش کارشناسان درباره دلایل آتش سوزی میدان حسن آباد خبر داد.


محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در خصوص نحوه رسیدگی سازمان میراث فرهنگی به وضعیت میدان حسن‌آباد  به  خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: یک تیم کارشناسی از دفتر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و مجموعه شهرداری روی موضوع آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد و علل وقوع آن کار می‌کند. آنها باید این هفته یک گزارش کامل و دقیق درباره چرایی وقوع آتش سوزی، منشأ و دلایل طولانی شدن آن به ما بدهند.

وی اظهار کرد: با توجه به آنچه در این گزارش می‌آید، مشخص می‌شود که چگونه باید کاربری‌های مزاحم همچون انبار‌ها را از مجموعه تاریخی میدان حسن آباد خارج کرد. در این گزارش چیستی اسناد تاریخی سوخته هم مشخص می‌شود.

گفتنی است؛ مجموعه تاریخی میدان حسن‌آباد که با نام میدان هشت گنبد نیز شناخته می‌شود، در تقاطع خیابان امام خمینی (ره) با خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی قرار گرفته است. ساختمان‌های اطراف این میدان تاریخی که به همت قلیچ باقلیان در دوره قاجار ساخته شد، در دوره‌ای از تاریخ وضعیت خوبی نداشتند، اما پس از مرمت شکوه اصلی میدان حسن آباد را به آن برگرداندند.

میدان حسن‌آباد شامگاه چهارشنبه مصادف با ۲۶ تیر به دلیل سوختن یک انبار طعمه آتش شد و بخشی از بافت تاریخی آن سوخت. در این آتش سوزی سقف چوبی ساختمان تاریخی میدان حسن‌آباد به همراه دو گنبد از هشت گنبد میدان سوختند.

یک دفتر ثبت اسناد نیز در آتش‌سوزی میدان حسن آباد سوخت که بعد‌ها مشخص شد اسناد مرتبط با مصدق از جمله وصیت‌نامه او و اسناد مرتبط با آیت‌الله کاشانی در آن قرار داشتند.

انتهای پیام/

چه خبر از میدان حسن آباد؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
حناچی بایدجوابگوباسه اگ قالباف بودازنودتاصبح بخیرایران گله میکردن وخاستاراستعفابودن اما چون حناچیه ن همه چی ارومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
مگر شما فقط نقش داشتید که همه چی روبه اسم خودتون تموم میکنید پس بچه های ارتش چی
Saudi Arabia
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
این هم ، یکی دیگر از نتایج مماشات با متخلفین !!!!!
آخرین اخبار