توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در برنامه توسعه بخش کشاورزی استان نگاه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال برای زنان با اعتبارات صندوق خرد زنان داریم.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در بحث تولیدات بخش کشاورزی، نقش زنان روستایی بسیار پر رنگ است و سهم کاری آنان حتی بیشتر از مردان است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل کوچک زنان کشاورز همواره شاهد خلاقیت بوده ایم گفت : وظیفه داریم این بانوان تولیدکننده کشاورزی را با آموزش و هدایت توانمند سازیم.

حاتمی با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در مناطق محروم یکی از جوامع هدف است، گفت: در بخش کشاورزی این افراد به سمت تولید در بخش کشاورزی سوق داده می‌شوند تا به یک مولد تبدیل گردند.

حاتمی با اشاره به عدم وجود تشکل‌های توانمند و کارآمد در بخش کشاورزی افزود: نبود تشکل قوی تولید کشاورزی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تقویت و ایجاد تشکل‌های بخش کشاورزی را جزو اولویت‌ها برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به مزیت‌های نسبی استان در کشاورزی، یادآور شد: مزیت‌هایی از جمله زعفران، نخود، پیاز و زیتون فرصت‌هایی برای ایجاد اشتغال در حوزه فعالیت زنان است

وی تصریح کرد: قصد داریم کشاورزی معیشتی را به سمت کشاورزی اقتصادی ببریم.

وی گفت: در زمینه اقتصادی کردن بخش کشاورزی از دانشگاه ها، تشکل‌های علمی جهاد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان نیز بهره گیری خواهیم کرد.

کورش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی صندوق خرد زنان روستایی و ایجاد اشتغال‌های کوچک و درآمدزا برنامه‌ها تدوین شده گفت: در جهت توانمندسازی این قشر از بهره برداران کارگاه‌های آموزشی و مهارتی را اجرایی می‌کنیم.

مهرابی افزود: زنان استعداد‌های زیادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی دارند که با حمایت و تقویت آنان می‌توان در جهت پیشبرد برنامه‌ها و اهداف بهره گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

نقش پر رنگ زنان روستایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.