رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی گفت: ما پلیس نیستیم که در خلیج فارس مراقب کشتی‌های کشور‌های ثروتمندی همچون عربستان، چین و ژاپن باشیم.

ترامپ: ما از کشتی‌های کشور‌های ثروتمندی همچون عربستان حفاظت نخواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی تازه در گردهمایی  مینه سوتا گفت: این انصاف نیست که ما به عنوان پلیس تنگه هرمز مراقب کشتی‌های کشورهای ثروتمندی همچون عربستان، چین و ژاپن باشیم.

دونالد ترامپ در ادامه سخنانش همچنین در توجیه اظهارات نژادپرستانه و توهین آمیزش درباره چهار عضو زن عضو کنگره آمریکا گفت: از این چهار نفر با عنوان جوخه یاد می‌شود. وقتی آن‌ها از عبارت یهودیان شیطانی استفاده می‌کنند ما خوشمان نمی‌آید. ما از سخنان وحشتناکی که آن‌ها درباره اسرائیل بیان می‌کنند خوشمان نمی‌آید.

او افزود: گفته می‌شود افرادی مخالف اسرائیل هستند و می‌توانند دیدگاه‌های مخالف خود را بیان کنند. اما وقتی آن‌ها سخنان خود را بیان می‌کنند این اظهارات را با نفرت شدید و زبانی بیان می‌کنند که هیچ کس از این کلمات استفاده نمی‌کند. این وضع باورکردنی نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت: باراک اوباما یک دروغگو بود و می‌گفت من در انتخابات رأی نمی‌آورم و رسانه‌ها نیز این سخنان او را منتشر می‌کردند. تبلیغات رسانه‌ای علیه من ادامه داشت و از ایده ایجاد دیوار مرزی با مکزیک انتقاد می‌کردند. رسانه‌ها می‌گفتند دیوار مرزی هیچ وقت ساخته نخواهد شد و این سخن، دروغ است، اما من کار ساخت دیوار مرزی جدید را آغاز کردم.

او ادامه داد: ما به آزادی و حق داشتن سلاح ایمان داریم. تلاش‌هایی برای مصادره سلاح‌های شما صورت می‌گیرد، اما این تلاش‌ها راه به جایی نخواهد برد.

ترامپ همچنین در آستانه حضور بازرس ویژه سابق در پرونده موسوم به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کنگره این کشور گفت: هرگز به اندازه زمان فعلی، دوره بهتری برای این نبوده است که فردی جوان و آمریکایی باشد، زیرا آینده ما روشن‌ترین آینده در همه ادوار خواهد بود. در این میان می‌بینیم که ماجرای یافتن جادوگر (کنایه از تلاش‌های مخالفان ترامپ برای استیضاح او) ادامه دارد. این ماجرای یافتن جادوگر روس است. این وضعیت برای کشور ما بسیار بد است و سبب می‌شود تعامل ما با روسیه بسیار سخت‌تر شود. باید توجه داشت که روسیه قدرتی هسته‌ای است. روسیه کشوری بزرگ است و ما باید قادر باشیم با این کشور به تعامل بپردازیم بدون آنکه این ماجرا‌های ساختگی را داشته باشیم.

او همچنین گفت: ما در حال تقویت توان ارتش کشورمان هستیم آنهم به گونه‌ای که در گذشته هرگز شبیه آن را نداشته‌ایم. ما باید موشک‌های جدیدی داشته باشیم. ما در حال ساخت بهترین تجهیزات نظامی در جهان هستیم. ما در حال احیاء و بازسازی زرادخانه هسته‌ای خود به گونه‌ای هستیم که هرگز در گذشته شبیه آن نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
همه رو به جون هم انداخته به این میگن مرد عملی که باید در امریکا رئیس جمهور باشه.
آخرین اخبار