حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خبر داد؛

درخواست انگلیسی‌ها برای رفع توقیف نفتکش متخلف

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: کشوری که زمانی در ایران وزیر و وکیل تعیین می‌کرد، کارش به جایی رسیده که واسطه می‌فرستد و خواهش می‌کند کشتی را آزاد کنید.

بازگشت ثروت‌های انباشته شده رضاخان به مردم مناطق محروم/ جوانگرایی در بنیاد مستضعفان ضروری استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه عملکرد چند ساله آقای سعیدی‌کیا نشانگر فعالیت مستمر و مفید در این حوزه به نفع مستضعفان و محرومان بوده است، گفت: روز گذشته لیستی از خدمات ارزشمند صورت گرفته در بنیاد مستضعفان را به من ارائه دادند که در آن ۲۱ عنوان خدمت ثبت شده و این نشانگر عملکرد خوب بنیاد در طول این سال‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۲ هزار سند املاک علوی در ۱۶ استان به مساحت ۲۶۷ میلیون مترمربع و به ارزش هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان اهدا شده است، اظهار کرد: ارائه این اسناد برای ما یک سوال ایجاد می‌کند که تا به امروز این ثروت انباشته شده کجا بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی در ادامه گفت: عمده ثروت املاکی بوده که رضاخان  با غصب سرزمین کشاورزان و محرومان در منطقه شمال به زور تصاحب کرده بود و رضاخان جنون تملک ملک داشت به طوری که هرجا باغ و یا زمین زراعتی جلب توجه می‌کرد با عوامل خود فروخته صاحب زمین را مجبور می‌کرد زمین را اهدا کند.


بیشتر بخوانید: تخصیص ۸۰ هزار سند زمین به مناطق محروم/ افزایش صادرات از ۲۰۰ میلیون یورو به ۷۶۲ میلیون یورو


رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: یکی از ثروتمندان آن دوره رضاخان بوده و عاقبت این فرد ذلت، بیچارگی و تبعید شدن به ژوهانسبورگ و جزیره موریس بوده است.

وی با بیان اینکه ضرب المثل‌های ایرانی معنای بسیار خاصی دارند و عوام مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، گفت: یکی از این مثال‌ها که در بین مردم بسیار رواج دارد ماست مالی بوده است داستان این ضرب المثل به این گونه بود که وقتی قرار شده بود عروس رضاخان را از جنوب با قطار به سمت تهران بیاورند رضاخان دستور داده بود دیوار تمامی خانه‌های طول راه که بیش از یک هزار کیلومتر بوده است را سفیدکاری کنند در آن دوره مردم روستا که حتی غذا نداشتند بخورند تصمیم گرفتند دیوار خانه را ماست مالی کنند و این ضرب المثل نشان دهنده ظلم و زور‌هایی بوده است که به مردم در آن دوره وارد می‌شد.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/5/2/10285242_516.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی اظهار کرد: رضاخان بسیار جنایت کرده است و با اسلام و مردم مسلمان بسیار مخالف بوده و ظلم‌های بسیاری به آن‌ها کرده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: رضاخان اجازه عبور دسته‌های عزاداری و سینه زنی را در آن دوره نمی‌داد به طوری که با علمای حوزه علمیه قم مخالفت‌های بسیاری کرد و بسیاری از علما را در حوزه‌ها مورد ضرب و شتم قرار می‌داد.

وی تصریح کرد: در آن دوره بسیاری از علمای قم از ترس مأموران رضاخان صبح‌ها به باغات اطراف قم می‌رفتند و تا تاریکی شب جرئت نمی‌کردند در آن شهر پیدا شوند حتی عزاداری و روضه خوانی را قدغن کرده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی گفت: امام خمینی (ره) خاطره‌ای از آن زمان تعریف می‌کرد زمانی که رضاخانه در اوج بود اجازه روضه خوانی نمی‌داد به همین دلیل تصمیم گرفته بودیم که روضه را پیش از اذان صبح آغاز کنیم و تا اذان صبح به اتمام برسانیم حتی اجازه بلند گریه کردن هم نداشتیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: نابودی موقوفات و قتل عام مردم مسجد گوهرشاد از جمله ظلم‌های رضاخان بوده به طوری که قتل عام هزاران نفر در مسجد گوهرشاد سابقه تاریخی بوده و مردم را به دلیل اعتراض به کشف حجاب مورد ضرب و شتم قرار داده بود و چه بسیار خانواده‌های مومن و متدینی که حتی جرئت نداشتند پایشان را از خانه بیرون بگذارند.

وی با اشاره به اینکه ثرو‌ت‌های انباشته شده خاندان پهلوی خوشبختانه به برکت نظام اسلامی مجددا به خانواده‌های حق دار برگشت و ۸۲ هزار سند به خانواده‌های محروم به ویژه در مناطق شمالی اهدا شد، اظهار کرد: اسناد زمین‌ها و واحد‌های مسکونی مجددا دوباره بازگردانده شد و این نشانگر فعالیت‌های بسیار درست سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی توضیح داد: متأسفانه اخیرا موجی شروع شده که ذهن مردم متدین و انقلاب را منحرف کنند که شاه بی‌گناه بوده است، اما باید بدانید که جنایت‌های محمدرضا شاه کمتر از رضاخان نبوده در آن دوره بنده عینا ظلم و کشتار‌هایی که محمدرضا شاه علیه مردم انجام می‌داد را به چشم خود دیدم و حتی در مراسم در شهر قم بسیاری از مردم از جمله پیرمرد و پیرزن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌داده و برخی از آ‌نها را حتی از پشت بام به زمین پرت می‌کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: در آن دوره فساد شدیدی در دربار وجود داشته است به طوری که منصب مهم نخست وزیری را به یک فرد بهایی از جمله هویدا داده بود که باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در آن دوره شده بود.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این‌که در وجود مقام معظم رهبری ذره‌ای ترس وجود ندارد، گفت:کشوری که زمانی در ایران وزیر و وکیل تعیین می‌کرد، کارش به جایی رسیده که واسطه می‌فرستد و خواهش می‌کند کشتی را آزاد کنید.
https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/5/2/10285249_955.jpg

انتهای پیام/

جزئیاتی از چپاول ها و غارتگری های نظام پهلوی در اراضی ملی از زبان رئیس دفتر مقام معظم رهبری

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
به التماس افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
لعنت بر بریتانیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
با سلام قیمت مسکن و اجاره بها در شهر گلپایگان سر به فلک گذاشته خواهشا اقدام فوری انجام بدید دیگه واقعا دو دو تا برای این دلالها شده چند صد میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
خودشون اول نفتکش مارو ازاد کنن بعد حرف بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
الحمدلله پوزه انگليس به خاک ماليديم
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۳:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
ایران نفتکش راخیلی وقته آزادکرده خخخخ
France
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
انگلیس خبیث حتی اگر کشتی نفتی مان را رفع توقیف کند ما نباید کشتی انگلیس را رها کنیم . اصلا خدایی ما نباید به انگلیس اجازه ورود به خلیج فارس را بدهیم خدالعنت کند خاندان وهابی سعودی که پای امریکا و انگلیس را به خلیج فارس باز کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
مرگ برانگلیس
فشارهای اقتصادی زیاد است وکسی رسیدگی نمی کند لطفا شما از مسئولان بخواهیدرسیدگی کنند
Sweden
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مردم در شرایط بسیار بد اقتصادی هستند با توجه به جایگاهتان به فکر رفع مشکلات مردم بخصوص در حوزه اقتصادی و اشتغال و اینده این کشور باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
ایشون مقام اجرایی نیستند
مسئولین قوه مجریه و مقننه باید به فکر باشند که..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
فیلمشو بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
به برکت انقلاب و رهبری حضرت امام خامنه ای روزی رسیده که بریتانیایی کبیر . مثل یه گربه در مقابل محافظین مرز وبوم این مملکت شده. واقعا باید قدر انقلاب و رهبری را دانست و شکر گذار بود
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۸:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
فقط یک بازرسی محکم نیاز هست،
مسئولین مشکل دار را به سزای عمل برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
خدا ضالم را لعنت کند ننگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
ننگ بر انگلیس
Germany
پژمان
۱۶:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
همه قیمتها سربه فلک زده و دستمزدها اصلا بالا نرفته .
Netherlands
خسته
۱۵:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
اینا شد برای مردم نون و آب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
لطفا به فکر گرانیها باشید دیگه بریدیم /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
وظیفه مسئولانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
گرونی وظیفه دولت منتخبتونه!!!!!
آخرین اخبار