معاون فرهنگی وزیر علوم:

برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع است/حضور ۸۰ درصدی دانشجویان در فضای مجازی

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در دانشگاه کنسرت موسیقی نداریم٬ خاطرنشان کرد: اما بحث موسیقی فاخر مطرح است و در قالب برنامه‌های دانشجویان در دست اقدام و برنامه‌ریزی است. این برنامه در برخی دانشگاه‌ها برگزار نیز می‌شود.

او با اشاره به اهمیت عرصه فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه گفت: عرصه فرهنگ در حال سخت‌تر و پرمشغله‌تر و مهم‌تر شدن در دانشگاه‌ها است.

غفاری با تأکید بر زیست فرهنگی دانشگاهیان و دانشجویان افزود: در کنار کار‌های ویژه دانشگاه‌ها باید این موضوع شناخته شود و بر اساس نسل جدید دانشگاه‌ها و دانشجویان تغییرات لازم انجام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع حضور دانشجویان در فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: ۷۰ درصد جمعیت ایران در فضای مجازی حضور دارند و این قابلیتی است که از آن به‌عنوان جمعیت هوشمند نام برده می‌شود که نگاه سلبی و ایجابی در آن می‌توان در نظر گرفت.

او این جمعیت‌ها را دارای چالاکی و سرعت بسیار دانست و افزود: این فضا‌ها اساساً ساختار گریز هستند و در فضای فرهنگی و اجتماعی که به دنبال کار ساختاری و دارای چارچوب هستیم، کار را سخت و مشکل می‌کند.

غفاری همچنین از آمار حضور دانشجویان در فضای مجازی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد دانشجویانی که در فضای مجازی حضور دارند، بالغ بر ۳ ساعت از زمان خود را در این فضا می‌گذرانند و نشان از زمان فراغت بالایی دانشجویی است.

او با تأکید بر لزوم حضور افراد خبره و کارشناس در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تصریح کرد: بر اساس شاخص‌ها و سنجه‌ها، باید امکان تصمیم‌گیری و نظام مدیریت شکل بگیرد.

معاون وزیر علوم دانشجویان را دچار یاس و انفعال جدی دانست و گفت: تمام مشارکت‌ها در حوزه‌های کلاسیک فرهنگی و اجتماعی توسط فقط ۱۰ درصد دانشجویان انجام می‌شود و ۹۰ درصد دانشجویان نسبت به این فعالیت یا بی‌تفاوت هستند، یا دچار انفعال و یا توجهی به این موضوعات ندارند.

او تنوع نگاه‌ها در حوزه فرهنگی و دانشجویان را ازجمله دیگر چالش‌های موجود در دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: تضاد‌ها و تعارض‌ها در دانشگاه باید به یکدیگر وصل شوند و به صورت یکپارچه کنار هم قرار گیرند تا علاوه بر نقد یکدیگر، تقابل میان آن‌ها ایجاد نشود، زیرا ایجاد تقابل‌ها هزینه و زحمت مضاعفی را برای دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

غفاری یکی از علل محل رجوع بودن دانشگاه‌ها را ناشی از نبود احزاب دانست و ادامه داد: این جبران وظایف و کارکرد‌های احزاب در زمان‌هایی همچون انتخابات بر دوش دانشگاه‌ها می‌افتد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به موضوع حجاب و پوشش در دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: رعایت قوانین موجود و ایجاد باورپذیری برای دانشجویان رویکرد اصلی در این حوزه است که در صورت ارتقا باورپذیری این موضوع، رعایت قوانین آن نیز راحت‌تر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ر

صحبت های معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
دانشگاه مگه جاي کنسرته؟