با مخترعین ایرانی؛

طراحی نرم افزار خدمات عملیات حفاری ایرانی برای اولین بار در جهان

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید نرم افزاری جدید شده است که سبب کاهش ۷۰ درصدی هزینه‌ حفاری چاه‌های نفت می‌شود.

طراحی نرم افزاری کاملا ایرانی برای اولین بار در جهانکیوان کهزادی، مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محصولی که موفق به تولید آن شده است، اظهار کرد: شرکت ما در ۳ حوزه خدماتی و برنامه‌نویسی وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: طراحی نرم‌افزار خدمات عملیات حفاری، نرم‌افزار خدمات زمین‌رانی و نرم‌افزار اندازه‌گیری حین حفاری از جمله محصولات شرکت دانش بنیان ما است.

کهزادی درباره نرم‌افزار خدمات عملیات حفاری، بیان کرد: این محصول برای اولین بار در ایران و جهان تولید شده است و به کمک آن می‌توان تا ۷۰ درصد هزینه‌های حفاری چاه‌های نفت را کاهش داد.

مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: این محصول با ویژگی‌هایی خاص تنها در ایران و در شرکت دانش بنیان ما تولید می‌شود و در سفر روسیه با طرف خارجی خود برای گسترش عملکرد و نقش آن به تفاهم هایی رسیدیم.

نرم افزار ایرانی که از هدررفت نفت جلوگیری می‌کند

وی درباره نرم‌افزار خدمات زمین‌رانی گفت: این نرم‌افزار تا به امروز در ایران تولید نمی‌شد و شرکت ما برای اولین بار آن را در ایران تولید کرده است؛ این نرم‌افزار از هزینه زیاد و هدررفت نفت جلوگیری می‌کند.

کهزادی افزود: این نرم‌افزار اجازه نمی‌دهد که چاه نفت در حال حفاری از محدوده پرنفت خارج شود و به نحوی نشان می‌دهد که در کدام نقطه باید چاه نفت زده شود و کجا نفت زیادی دارد.


بیشتر بخوانید: فناوری سه بعدی در خدمت صنایع


مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان درباره نرم‌افزار حین حفاری، گفت: این نرم‌افزار زاویه چاه را مشخص می‌کند و به طور دقیق می‌گوید که در کجا باید چاه حفر شود.

وی بیان کرد: مجموعه این نرم‌افزار‌ها سبب بهبود عملکرد فضای صنعتی و نفت و گاز کشور می‌شود و خوشبختانه توانسته‌ایم این محصولات را برای اولین بار در جهان و کشور تولید کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.