معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه:

توسعه باغات دیم در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: توسعه باغات دیم در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید پورمحمدی ظهر پنج شنبه جمع خبرنگاران تاکید کرد: با تمهیدات اقتصاد کشور یکی از کار‌های مهم حضور در استان‌هایی است که از لحاظ معیشتی شرایط مساعدی ندارند تا در شرایط فعلی تحریم، فشار بیگانگان در این استان‌ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: طرح کشاورزی در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی سودجان توابع شهرستان شهرکرد پروژه‌ای است که الگوی جذب مشارکت مردم است و حدود یک هزار و ۷۰۰ هکتار از این پروژه نیازمند سیستم آبیاری نوین است.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه کشور با تاکید بر توسعه باغات دیم، گفت: این طرح‌ها در چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گیرند.

پورمحمدی بیان کرد: پروژه پتروشیمی لردگان گامی بزرگ در چهارمحال و بختیاری است و باید در کنار این مهم کارخانجات کوچک نیز دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای تولید لباس با برند خاص، حمایت از واحد‌های خرد کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در استان را طرح‌هایی برشمرد که مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

پورمحمدی اظهار داشت: دشت دیناران چهارمحال و بختیاری از کانون‌های فقر شدید در چهارمحال و بختیاری است و دور یا زود با مشکل آب روبرو خواهد شد لذا باید مورد مطالعه و توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: عنوان کامل نقاط حادثه خیز استان احصا شود تا طبق برنامه زمانبندی مشخص، برای اتمام آنان برنامه‌ریزی شود و شاهد مرگ فردی در جاده‌ها نباشیم.

پورمحمدی تصریح کرد: لازم است توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای فرش استان تحرکی ایجاد شود که سازمان برنامه و بودجه کشور نیز آمادگی حمایت دارد.

وی در خصوص آتش سوزی در جنگل و مراتع و حفظ جنگل‌ها از آفت در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این موارد در را اولویت قرار داده و پیگیر حل مسائل خواهیم شد.

پورمحمدی تاکید کرد: ممکن است در سال جاری مجبور به کاهش منابع شویم بنابراین باید هزینه را مدیریت کرده و به حداقل رساند، زیرا کار سخت خواهد بود لذا بایستی مدیران استان برای پروژه‌ها جاذبه ایجاد کنند.

انتهای پیام/پ

آتش سوزی در جنگل و مراتع و حفظ جنگل‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.