رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار به طرح‌های آبیاری تحت فشار اختصاص یافت، تاکید کرد: این میزان اعتبار در سالجاری نیز اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مرتضی شهیدزاده ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: اجرای بخشی از طرح‌های کشاورزی که امکان صادرات در آن وجود ندارد، مصوب شده است.

وی افزود: پروژه‌های بخش کشاورزی باید تنها در اختیار همین بخش باشد.

شهیدزاده در خصوص طرح‌های زیست محیطی منابع طبیعی بیان کرد: امسال ۱۵۰ میلیارد دلار برای آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یافته است.

وی طرح‌های توسعه دامپروری و زنجیره‌های گوشت قرمز و سفید و کشت گیاهان دارویی را از اقداماتی دانست که در چهارمحال و بختیاری جوابگو خواهد بود.

شهیدزاده ادامه داد: طول دوره سرمایه در گردش دوساله شده و حداقل دو و نیم سال این منابع در اختیار تولید کنندگان است و در تولید بادام استان می‌توان از این موارد بهره برد.

وی اظهار داشت: منابع مطلوبی از صندوق در اختیار گردشگری قرار داده شده و آمادگی برای توسعه گردشگری وجود دارد.

شهیدزاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار به آبیاری تحت فشار در کشور تخصیص داده شد، تاکید کرد: امسال نیز همین میزان اعتبار به این امر اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: به منظور طرح توسعه فولاد سفید دشت در صورتی که در ضوابط صندوق باشد مشکلی برای تخصیص اعتبار وجود ندارد.

شهیدزاده بیان کرد: توسعه خطوط هوایی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مجوز هیئت امنا است، زیرا ایرلاین‌های داخلی درآمد ندارند بنابراین باید بررسی و حل شود.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور گفت: در توسعه صنعت، کشاورزی و گردشگری محدودیتی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/پ

جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار