حمله لفظی نخست‌وزیر جدید انگلیس به رهبر مخالفان بر سر ایران

نخست‌وزیر جدید انگلیس در نخستین نطق پارلمانی خود مخالفانش را به حمایت از ایران متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس در نخستین نطق پارلمانی خود به جرمی کوربین، رهبر مخالفان به خاطر آنچه حمایت او از ایران نامید، حمله لفظی کرد.

جدال لفظی شدید جانسون و کوربین در پارلمان انگلیس

جرمی کوربین در ابتدا با انتقاد از ترکیب کابینه جانسون گفت: «شما به سرعت یک کابینه دست‌راستی سرهم کردید. فردی در وزارت کشور منصوب کرده‌اید که نخستین وزیر کشور طی یک نسل اخیر است که از مجازات اعدام حمایت می‌کند. آیا می‌توانید به پارلمان اطمینان بدهید که دولت شما هیچ طرحی را برای برگرداندن مجازات اعدام به کشور ندارد؟


بیشتر بخوانید: بوریس عاشق ایران است!+ فیلم


رهبر حزب کارگر و مهمترین منتقد سیاست‌های جاری در انگلیس در ادامه تأکید کرد گویا جانسون تصمیم دارد همان شیوه نخست‌وزیر سابق (ترزا می) را ادامه دهد که وعده لغو سیاست‌های ریاضتی را می‌داد، اما در عمل با شکست مواجه شد.

کوربین همچنین افزود: مردم اعتماد ندارند که این نخست‌وزیر تصمیم‌های درستی را برای اکثریت مردم این کشور اتخاذ کند، زیرا همین حالا به به شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری بزرگ حامی حزبش وعده فرار مالیاتی داده است.

نخست‌وزیر انگلیس مخالفانش را به حمایت از ایران متهم کرد

بوریس جانسون در مقابل انتقاد‌های صریح کوربین او را متهم به «حمایت از ایران» کرد و مدعی شد: این مرد محترم در تحولات اخیر در خلیج‌فارس به جای حمایت از دوستان آمریکایی ما، از ایرانی‌ها دفاع می‌کند».

 جانسون روز سه‌شنبه در انتخابات درون حزبی با آرای حدود ۹۲ هزار نفر نخست‌وزیر جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری انگلیس شد (اینجا) و همین موضوع موجب شده است هوداران دموکراسی آن را غیرقابل قبول و ضد دموکراسی بدانند. «جرمی هانت» وزیر خارجه سابق و رقیب جانسون در این رای‌گیری ۴۶ هزار رای را به خود اختصاص داد.

دیروز جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و  اصلی‌ترین حزب رقیب دولت محافظه کاران، بلافاصله پس از نخستین سخنرانی بوریس جانسون،  برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شد و اعلام کرد این مردمند که باید مشخص کنند اداره امور کشور دست چه شخصی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار