سرمایه‌گذاری مشترک باید میان ایران و افغانستان شکل گیرد

رئیس شورای ولایتی ولایت نیمروز افغانستان گفت: سرمایه گذاری مشترک بین تجار ایرانی و افغانستانی برای بهبود و مستحکم شدن پیوند‌های این دو کشور همسایه باید شکل بگیرد.

سرمایه‌گذاری مشترک باید میان ایران و افغانستان شکل گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد ناصری رئیس شورای ولایتی ولایت نیمروز افغانستان در حاشیه بازدید از مراکز تولیدی شهر زاهدان  اظهار داشت: ولایت نیمروز از سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان استقبال و حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: گفتگو‌های مناسبی در این سفر به ویژه در منطقه چابهار انجام شد که به انعقاد چند تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف انجامید.

رئیس شورای ولایتی ولایت نیمروز افغانستان ادامه داد: جمهوری اسلامی افغانستان از طریق بندر چابهار به بسیاری از کشور‌های وصل می‌شود که این امر بسیار مهم است.

وی افزود: اتصال ریلی چابهار به ولایت نیمروز افغانستان، سرمایه گذاری‌های مشترک و روابط تجاری میان این دو کشور را افزایش می‌دهد.

ناصری گفت: مهمترین کالا‌های صادراتی ایران به افغانستان از نیمروز ارسال می‌شود که عمده آن سیمان است.

صادرات از سیستان وبلوچستان به افغانستان امسال ۱۵۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز گفت: صادرات از این استان به کشور افغانستان تا پایان امسال به ۱۵۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

نادر میرشکار بیان کرد: سیستان و بلوچستان سالانه ۳۵۰ میلیون دلار مصالح ساختمانی، خشکبار، موادغذایی، میوه و صنایع پایین دست پتروشیمی به افغانستان صادرات می‌کند.

وی تصریح کرد: در پی سفر این هیات، برنامه‌ریزی شده است روابط تجاری سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز افغانستان به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: سطح مبادلات با کشور افغانستان خوب است، اما مطلوب نیست.

وی اظهار داشت: ایجاد کمیته‌های مشترک بین تجار و سرمایه گذاران ۲ کشور بسیار مهم و قابل اهمیت است.

 هیات تجاری کشور جمهوری اسلامی افغانستان از شرکت تولیدی پلیمر پاکت پرند زاهدان، شرکت تولیدی محصولات شوینده مروارید هامون زاهدان، شرکت تولیدی مینو شرق زاهدان، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان و کارخانه آرد نشاطی بازدید کردند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار