آیت الله حسینی بوشهری:

ایران خواهان امنیت آب های بین الملل است/میزبانان زائران خانه خدا شرط میزبانی را رعایت کنند

امام جمعه قم گفت:خواهان امنیت آب‌های بین‌المللی هستیم،اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت کشتیرانی خلیج فارس را مختل کند.

ایران خواهان امنیت آب های بین الملل است/روح خطبه‌های مرحوم آیت الله مشکینی سازنده بودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری،امام جمعه قم ظهر روز چهارم مرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه هر سیاست گذاری که خروجی آن مصداق عدالت اجتماعی باشد مصداق بارز معروف است، تصریح کرد: هر برنامه و سیاستگذاری که خروجی آن در تضاد با عدالت اجتماعی باشد، مصداقی برای منکر است.

او با اشاره به اینکه نباید فاصله بین مدیران، کارگزاران و حاکمان با مردم ایجاد شود، تصریح کرد: غفلت از رسیدگی به امور مردم از مصادیق عدم تحقق عدالت اجتماعی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیش داوری در قضاوت‌ها و اقدام بر اساس حدس و گمان از مسائلی است که به عدالت اجتماعی لطمه می‌زند، یادآور شد: اگر به مشکلات در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی رسیدگی نشود، عدالت اجتماعی محقق نخواهد شد.

اوبا اشاره به اینکه اگر مدیران دنبال هوای نفس باشند جامعه رنگ عدالت اجتماعی را نخواهد دید، یادآور شد: خودبرتربینی، غفلت از رسیدگی به امور مردم و تصمیم گیری بر اساس گمانه زنی از جمله مسائلی است که مانع از تحقق عدالت اجتماعی می‌شود.

حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن روز دحوالارض گفت: این مناسبت‌های مذهبی را باید جدی گرفت و رعایت این مناسبت‌ها در زندگی ما آثار بسیاری دارد. در روایات نسبت به روزه گرفتن در این روز تاکید شده است که ثوابی برابر با ۷۰ سال روزه و ۱۰۰ سال عبادت دارد.

او فرارسیدن ۵ مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه رسمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: نماز جمعه در طول ۴۰ سال گذشته کارکرد‌های گسترده‌ای داشته است و نمازجمعه یک رسانه قوی است که هر هفته در مصلا‌ها برگزار شده و مردم نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی پیدا می‌کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهمی که مردم را در صحنه نگه داشته قرارگاه‌های نماز جمعه است، تاکید کرد: نماز‌های جمعه مرکز حل اختلاف بوده و مردم نیز با توطئه‌های دشمنان آشنا می‌شوند و نماز جمعه دستاورد‌های سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دارد.

اوافزود: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور سفارش فرمودند که نماز جمعه مردمی و انقلابی برگزار شود و مردم باید به تقوایی که بازدارنده دروغ و غیبت در جامعه باشد دعوت شوند. تقوا در ارتباط با عفاف و حجاب را از دیگر نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری در این دیدار بود.

حسینی‌بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی،رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه فقید قم گفت: شب گذشته مراسم خوبی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برای گرامیداشت آیت الله مشکینی برگزار شد. هرچه درباره آیت الله مشکینی سخن گفته شود کم است؛ ایشان فردی متخلق به اخلاقی الهی بود و برای امامان جمعه و جامعه ما یک الگوی تمام عیار به شمار می‌رفت.

او با اشاره به اینکه روح خطبه‌های آیت الله مشکینی اخلاقی و سازنده بود، افزود: یاد این شخصیت بزرگ که پیشگام مبارزه بود و مسؤولیت‌های مهمی در نظام جمهوری اسلامی داشت و سنگربان بزرگ نماز جمعه بود، گرامی می‌داریم.

امام جمعه قم با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی یادآور شد: زمانی که انگلیسی‌ها کشتی ایران را توقیف کردند رسانه‌های غربی کمتر سخن گفتند و آن روز رهبری فرمودند که نیرو‌های مومن ما در جای مناسب اقدام لازم را انجام خواهند داد.

او با اشاره به اینکه توقیف کشتی ایران توسط انگلیسی‌ها غیرقانونی بود، گفت: البته ایران کشتی انگلیسی را بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی توقیف کرد و این روز‌ها نماینده و پیغام می‌فرستند که کشتی آن‌ها را آزاد کنند؛ هر اقدامی که انجام می‌دهید ملت بیدار ایران تو دهنی سختی به شما خواهند زد.

حسینی‌بوشهری گفت: ما به دنیا اعلام می‌کنیم که خواهان امنیت آب‌های بین المللی بوده و اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت کشتی رانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نخواهیم داد.

او با تقدیر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان به دلیل دستگیری جاسوسان آمریکایی یادآور شد: رهبری بار‌ها مسئله نفوذ را مطرح کرده و عده‌ای آن را جدی نگرفتند. تعدادی از جاسوسان در مراکز حساسی نفوذ کرده و گاهی به اطلاعات ارزشمندی دست یافته بودند، ولی نیرو‌های اطلاعاتی ما دشمن را غافلگیر کرده و از این اقدام به جا تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه قم دیدار جانشین رهبر حماس با مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر این مسئله که خداوند وعده داده که در پرتو استقامت و مقاومت پیروزی قطعی است تاکید کردند.

او گفت: زمانی فلسطینی‌ها با سنگ در برابر صهیونیست‌ها مقابله می‌کردند، ولی به لطف و مدد الهی در سایه مقاومت به وسیله موشک‌های نقطه زن هر نقطه‌ای که بخواهند را در اسرائیل مورد حمله قرار می‌دهند.

حسینی بوشهری با اشاره به ایام حج و حضور حجاج در سرزمین وحی افزود: امیدواریم میزبانان زائران خانه خدا، شروط میزبانی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ش

خطبه های نماز جمعه قم در چهارم مرداد ۱۳۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار