گزارش/

ابتلا به بیماری‌های ریوی در همسفری با سیاه چاله‌های اتوبوس‌های BRT/ سوار شدن به اتوبوس BRT سرطان زا شد

سیاه چاله‌های اتوبوس‌های BRT، با هدایت دود گازوئیل به داخل اتوبوس شرایط ابتلای مسافران به سرطان را سرعت می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آلودگی هوای تهران در سال‌های اخیر علی‌رغم اینکه بهانه‌ای به دست شهرداری تهران داده تا با اجرای طرح‌های ترافیکی به نام کاهش آلودگی هوا، پولی به جیب بزند، بر آمار مرگ و میر تهرانی‌ها هم افزوده است.

شهرداری تهران از سویی همواره با نوای کاهش آلودگی روضه استفاده از حمل و نقل عمومی را در گوش مردم می‌خواند.

در این شرایط عقل حکم می‌کند کسی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند، کمتر از سایر افراد به خاطر آثار مخرب آلودگی هوا آسیب ببیند.

طی چند ماه اخیر در اتوبوس‌های BRT حفره‌هایی مشاهده شده که گاز‌های سمی خیابان و مواد زائد حاصل از سوخت گازوئیل و لنت‌های وسایل نقلیه از طریق آن به داخل اتوبوس راه می‌یابند.

ابتلا به سرطان در همسفری با سیاه چاله های اتوبوسهای BRT

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نبود درپوش  برخی دریچه‌های کف اتوبوس‌های  BRT  گفت: فقدان این دریچه‌ها در برخی از اتوبوس‌ها به دلیل جنس خاصی است که دارند و به علت ارزشمند بودن آن‌ها، به سرقت می‌روند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم نسبت به جایگزینی و نصب درپوش مناسب، اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان محترم تقاضا می‌شود، در صورت مشاهده این موارد، مراتب را با ذکر اطلاعات اتوبوس به سامانه ۱۸۸۸ اعلام کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

ابتلا به سرطان در همسفری با سیاه چاله های اتوبوسهای BRT

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیدایش دریچه‌های قطور در کف اتوبوس‌های بی‌آر‌تی گفت: این موارد را باید بررسی کنیم که چرا دریچه‌های کف اتوبوس‌ها باز شده است، زیرا گاز‌هایی که در بیرون اتوبوس تولید می‌شوند از طریق این دریچه‌ها به داخل راه می‌یابند و چون داخل اتوبوس هم فضایی بسته است، اثرات مخرب این گاز‌ها و آلاینده‌ها بر سلامت افراد بیشتر خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: افرادی که در فضای بسته گاز‌های تولید شده از سوخت‌های گازوئیلی و بنزینی را تنفس می‌کنند، دچار بیماری‌های ریوی، قلبی و تنفسی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: سرقت یک قطعه از اتوبوس دلیل نمی‌شود که اجازه دهیم به خاطر منفذی که باز می‌شود، سلامت شهروندان به خطر افتد، لذا هر چیزی که سلامت افراد را به خطر می‌اندازد، باید محدود شود.


بیشتر بخوانید: سونا بخار در اتوبوس‌های تندرو


بسیار دیده شده شهروندانی که در حال عبور از کنار اگزوز یک اتوبوس یا وسیله نقلیه گازوئیلی هستند، چگونه برای در امان ماندن از رنج استنشاق این دود دستشان را مقابل بینی خود می‌گیرند و مسیر خود را به سرعت طی می‌کنند. اکنون تصور کنید حال شهروندانی را که قرار است هر روز در مسیر یک ساعته راه آهن-تجریش این گاز‌های سمی را تنفس کنند.

ذرات معلق موجود در هوا وارد جریان خون می‌شوند و عملکرد عروق را کاهش می‌دهند. این ذرات ممکن است با آلزایمر هم ارتباط داشته باشند. آلودگی هوا بر سیستم عروقی و گردش خون هم اثر می‌گذارد.

این ترکیبات حتی در مقادیر کم خطرناک هستند و ممکن است موجب تغییرات ژنتیکی، نقایص مادرزادی و سایر بیماری‌های خطرناک شوند.

سیاه چاله‌های اتوبوس‌های BRT هم از حیث گیر کردن پای مسافران و هدایت گاز‌های سمی به داخل اتوبوس خطر آفرین هستند.

ابتلا به سرطان در همسفری با سیاه چاله های اتوبوسهای BRT

انتهای پیام/

ماجرای سرقت درپوش دریچه‌های کف اتوبوس‌های  BRT  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۹:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
در صورت مشاهده مردم با فلان سامانه زنگ بزنند!!! خوب داخل ترمینال ها یک نفر را مسئول کنید تا اتوبوس ها را بررسی کنه و مشکل را مرتفع کنه . رفع این مشکل سادست و نیاز به سامانه و تماس مردم نداره
Germany
حسن
۲۲:۰۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
با سلام مشکل آلودگی تهران برخلاف اون چیزی که همه فکر میکنن اضلا ربطی به دود ماشین ها ندارد. اصلیترین عامل آلودگی اول صبحی تهران از بابت سوزاندن شبانه تاییرهای ماشین ها سنگین توسط ضایعاتی ها... غیر قانونی... حاشیه ی تهران . بنده خودم جلوی یکی از همین ضایعاتی ها از نزدیک دیدم دو ماشین 15 تنی سیم فلزی سوخته تایر دیدم که داشتن بار میزدند . ببینید شبانه چه تعدادی تاییر فقط یک ضایعاتی سوزانده که این حجم سیم تاییر سوخته تونسته استخراج کنه . یجا هم دم غروب دیدم حدود 50 تاییر سنگین جلو ضایعاتی بار زده بودن که فردا صبح آن روز دیگه اون تاییر ها نبودند. یعنی شبانه تمامشونو آب کرده بودن . بجز تایر فوم های داخل یخچالهای خانگی که بجز سوزانندن با هیچ روش دیگه ای نمیشه اونارو از قاب یخچال جدا کرد . خداشاهده موقع سوزاندن همین فومها عایق... یه دودی غلیظ و سمی از بدنه یخچال خارج که تا بیست متریش نمیشه بهش نزدیک شد. حالا خودتون یه حسابی بکنید اگه هر ضایعاتی به طور متوسط 20 تاییر یا فوم عایق یخچال... شبانه بسوزونه ببینید چه بلایی سر هوای اول صبحی تهران میاد... قبلا خرید این سیمها توسط کوره ها ذوب ممنوع بود ولی الان که تعداد این کوره ها زیاد شده به صورت غیر قانونی خریداری میکنند . البته ضایعاتی ها بزرگ و قانونی دستگاه قرایدر دارند و با اون تاییر هارو خرد میکنند. چندسال پیش این دستگاه خیلی کم بود و همه تاییر ها رو فقط با سوزاندن میتونستند به فلزش دسترسی داشته باشن و همین باعث میشد هوای تهران کل سال آلوده باشه. هر تاییر ماشین سنگین به طور متوسط 12 الی 18 کیلو سیم فلزی داره . واگه شبانه یک ضایعاتی 20 الی ... عدد تاییر بسوزونه ببینید چقدر میتونه سود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
ایا خانواده مسئولین از بی ار تی استفاده میکنن؟ از ریشه باید مشکل حل بشه تا به مردم عادی برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
مردم ازهرطرف درفشار وبیماری هستند؟؟!!! چه کارکنین ازاین اوضاع کسیخته ی کشور؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۸:۳۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
اینان اگر مدیر بودن وضعیت مردم اینطوری نبود ولی کن هم نیستند تازه به صندلی ریاست چنگ هم میزنم. آقا ول کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
متاسفانه برخی از مدیران نه دلشون میخاد و یا نه اصلا تدبیر دارن نه اندیشه نه دلسوزی و نه مشتاق هستند که عملی صالح و درست انجام بدهند. فقط به فکر عرض و طول دفترشان هستند. در این اندازه که حتی در کار مانع میشوند.
اون روزی که اینها افتتاح شد آیا کسی این اثرات را ندید !؟ آیا اینها محو بودن!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
این دریچه‌ها چند تا پیچ داره که باز کردن آنها زمانبره اونوقت این همه آدم که سوار اتوبوس هستند لال و کور و بی تفاوت هستند که این حجم سرقت اتفاق افتاده.
مسولین لطفا بی کفایتی خودتون را به جامعه منتقل نکنید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
توضیحات خبر رو افراد کمی میخونند
کسانی که فقط تیتر رو میخونند ناخود آگاه میگن این بی آر تی های سرطانزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
تا بحث اتوبوس های تندرو هست لازم دونستم این نکته رو بگم که وضعیت اتوبوس های تندرو مسیر آزادی-تهرانپارس واقعا افتضاحه. حدودا یک ساله که قسمت خانم ها نصف شده علی رغم اینکه این مسیر بسیار پرتردده ، چه برای خانم ها چه برای آقایون. صراحتا بگم خانم ها در ساعات شلوغ روز توی این اتوبوس ها واقعا در حال له شدن هستن. خواهش می کنم این مسئله رو پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
تا جوانان بیکارند همین نتیجه بیکاری است راست میگید اشتغال ایجاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
هرجا میریم حتما باید دوتا سوراخ مارا مشایعت بکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
همه کارمیکنه که پول دربیاره پول پول.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
وای خدای من
باید از علائم هشدار دهنده حین سرقت استفاده بشه تا دست دزد ناجوانمرد رو بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
وای خدای من
باید از علائم هشدار دهنده حین سرقت استفاده بشه تا دست دزد ناجوانمرد رو بشه
Iran (Islamic Republic of)
ارمین
۱۱:۲۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
اقا اینا که گفتی با بوی سیر که اول صبح از دهن بعضی ها میاد قاطی میشه.من که حقیقتا یک ساله به همین خاطر از brt استفاده نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
خدا رحم کنه. چرا برقی نمیشن اینا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
شهرهای بزرگ ایران که پس از انقلاب به کلان شهر تبدیل شدند فاقد نقشه کارشناسی شده میباشند و از انجا که جمعیت بطور نسنجیده افزایش یافته معابر و وسایل نقلیه عمومی تناسبی با جمعیت ندارد بخصوص که مردم در خیابان با دید تهاجمی و تعرضی به یکدیگر نگاه میکنند سبب شده اکثریت به وسایل شخصی روی اورند و این موضوع مورد استقبال دولت احمدی نژاد قرار گرفت که از این موضوع تواند درامد زیادی در جهت اهداف دولت شخصی اش! کسب کند. به جایی میرویم که جای پارک در خیابانه وجود ندارد و سراسر خیابانها مملو از اهن است و مایه دردسر . درحالیکه باید فرهنگ و اخلاق عمومی اصلاح و وسایل عمومی جایگزین شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
شما که در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد بودید ، بفرمایید وضع مردم اینقدر خوب شده بود که می توانستند ، ماشین شخصی بخرند و با آن در خیابان شما ماشین سواری کنند .
به عبارتی در این دولت روحانی مردم آنقدر بدبخت شده اند که حسرت به دلشان مانده است تا یک وسیله نقلیه حتی یک موتورسیکلت بخرند ؟
اگر می خواهید به احمدی نژاد چیزی را نسبت دهید ، قبلش فکر کنید که ربط بین احمدی نژاد و وسیله نقلیه شخصی در چیست ؟؟
منتقد هم منتقدان قدیم که حرفی برای گفتن داشتند و منطقی حرف می زدند .
فرهنگ استفاده از لوازم عمومی مربوط به خودمان است و بایستی در نگهداری این اموال با شهرداری همکاری کنیم .
رفاه در زمان دکتر احمدی نژاد بهتر شده بود و کارگران و کارمندان حال و روزشان خوب بود و لوازم فراوان بود .
الان هم اتوبوسهای گازسوز و برقی بایستی دوباره بیایند سر کار .
قدیم ها تقریبا 20 سال پیش ، اتوبوس برقی را یادم می آید که در تهرانپارس تا آزادی کار میکردند . ولی الان خبری از آنها نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
احمدی نژاد خیلیا را بدجور سوزونده که بعد از ۶ سال هنوز خاموش نشدند اگرچه دولت منتخب خودشون هم کل مملکت و مردم را با هم سوزوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
اوف به محمود که هنوزم یه عده نمیخوان بفهمن چه خیانتی به مملکت کرد که حالا حالاها باید سنگ این دیوانه را عاقلان بسیاری بیکار کند!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
خیانت احمدی نژاد همین بس که برای مردم کار میکرد و پشتکار خوبی برای کمک به محرومین و بخصوص پایین شهری ها و روستاها داشت .
خیر و برکتی که این مرد عزیز برای ما مردم انجام داد ، باقیات صالحات می باشد .
روستاها را آباد و جاده ها فراخ و سرزمینها شاد و دل انگیز بودند .
اتفاقا یک چیز جالب اینکه بحث گردشگری را خیلی پیگیری می کرد .
و نتیجه پیگیری دکتر احمدی نژاد در آن سالها زمینه گردشگری در این سالها را بیشتر نمایان کرده است .
الته نفتمان فروش می رفت ، اجناس فراوان ، مسکنها قیمتش شکسته شده بود ، یه جوری که صاحبخانه ها با مستاجر خیلی کنار می آمدند .
ولی حیف که مهندس آخوندی نخواست مسکن سازی و رونق اقتصادی را انجام دهد و مردم را اذیت کرد .
حتی دولت روحانی راه آهنی که احمدی نژاد در دوره خودش انجام داده بود ، را دوباره روبان می برید .
خیلی از پروژه ها را انجام داد که دوباره توسط روحانی روبان بریده شد .
بنزین را در پالایشگاه ایران راه انداخت که الان پز آن را دولت روحانی می دهد .
البته هر انسانی مصون از مشکلات نیست ، و برای همه ما انسانه صدق می کند .
احمدی نژاد و بخصوص آیت الله رییسی در دل مردم جای دارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
شهرداري اگه خيلي به فكر مردمه بي آر تي هاشو برقي كنه
ولي رفته تو كار مترو كه ده برابر گرونتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
حرف حساب را از شما دیدیم .
هم انتقاد مفید و هم راه حل برای مشکل بوجود آمده .
برقی کردن اتوبوسها و یا هیبریدی کردن آنها ایده خوبی است ، شهرداری تهران قدم پیش بگذارد .
آخرین اخبار