رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

طرح تولید بدون کارخانه اجرا می‌شود/ ورود رویان و ابن سینا به حوزه تشخیص زودرس سرطان

رئیس جهاد دانشگاهی کشور در دیدار با استاندار قزوین گفت: در زمینه تقویت مشاغل خانگی از سوی جهاد دانشگاهی، طرح تولید بدون کارخانه اجرایی می‌شود.

طرح تولید بدون کارخانه اجرا می‌شود/ ورود رویان و ابن سینا به حوزه تشخیص زودرس سرطانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین گفت: در زمینه تقویت مشاغل خانگی از سوی جهاد دانشگاهی، طرح تولید بدون کارخانه برای ۲۰ هزار نفر در ۹ استان کشور اجرایی می‌شود.

طیبی افزود: در این طرح مزیت‌های هر استان در تولید بدون کارخانه و افراد علاقمند را شناسایی و آموزش می‌دهیم و آنها را به بازار وصل می‌کنیم.

او اضافه کرد: تولید در کارگاه‌های کوچک و تکمیل زنجیره آن برای ۲۰ هزار نفر در ۹ استان آغاز شده است و بزودی تفاهم نامه آن امضا می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: در حوزه پزشکی باید سرعت کار‌ها بیشتر شود، حوزه سرطان برای ما مهم است و در آن ورود کرده ایم.

طیبی  یادآور شد: پژوهشکده سرطان ما در حوزه بانوان فعال‌تر است، رویان و ابن سینا در تشخیص سرطان زودرس ورود کرده است.

 او افزود: دنبال واکسن‌هایی برای درمان سرطان هستیم و علاقمندیم  در تکثیر دام سبک در اصفهان و شبیه سازی کار کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: در دام سنگین هم کار می‌کنیم باید نژاد‌ها اصلاح شود و دام‌هایی داشته باشیم که بهره وری بالایی در تولید گوشت و شیر داشته باشند.

طیبی گفت:کار‌های جدیدی را آغاز کرده ایم، ولی به مرحله قرارداد رساندن سخت و زمان بر است و سه تا ۱۰ سال طول می‌کشد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه خدمت مقامات ارشد نظام رسیدیم و در محضر رهبری تاکید شد وارد فناوری شویم، گفت: زمینه خوبی با معاون رئیس جمهور و وزرا فراهم شده است تا تحول بزرگی در حوزه فناورانه با عقد قرارداد‌های بزرگ مهیا شود، از نظر مالی محدود هستیم اگر اعتبار در استان‌ها تأمین شود توان علمی خود را وارد کار می‌کنیم.

او ادامه داد: در استان قزوین هم فعالیت‌های علمی و پزشکی خوبی صورت گرفته است و همچنین کشاورزی هوشمند و کشت گلخانه‌ای را دنبال می‌کنیم ، در حوزه بذر و نهال برنامه‌هایی داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور افزود: بنیه علمی کشور قوی است، اما باور و اعتماد به نفس ما زیاد نیست باید اجازه دهند آزمون و خطا کنیم و میدان دهیم تا در کوتاه مدت مشکلات خود را حل کنیم.

منبع : مهر

انتهای پیام/ک

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور با استاندار قزوین 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار