وزیر بهداشت:

باید اندیشه‌ها را تبدیل به تولید و خلق ثروت ملی کنیم

نمکی گفت:با اندیشه ناب می توان فرزندان را ثروتمند کرد و باید اندیشه‌ها را تبدیل به تولید و خلق ثروت ملی کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم آیین راه اندازی دفاتر مالکیت فکری دانشگاه‌های علوم پزشکی که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در جهان تحولی عظیم در ساختار مالکیت اتفاق می‌افتد و اندیشه ساختار سرمایه گذاری جهان را می‌سازد.

وی افزود: من می‌گویم قانون ارث را باید بازنگری کرد  و با اندیشه ناب می توان فرزندان را ثروتمند کرد و باید اندیشه‌ها را تبدیل به تولید و خلق ثروت ملی کنیم و خوشبختانه در تولید ملی و کمک به شرکت‌های دانش بنیان گام‌های خوبی برداشته شده است.

نمکی گفت: ما باید ساختاری برای ثبت معنوی و فکری اختراعات داشته باشیم و راه اندازی دفاتر مالکیت فکری دانشگاه‌های علوم پزشکی را خوش یوم می‌دانم.

گفتنی است؛ دفاتر و واحدهای مالکیت فکری دانشگاه های علوم پزشکی کشور و واحدها با کمک و مشارکت وزارت دادگستری، قوه قضاییه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای تسهیل ثبت اختراعات، نوآوری ها و فناوری های دانشمندان، محققان، اساتید و دانشجویان علوم پزشکی ایجاد شده است.

متاسفانه ایران در سال های گذشته در بین کشورهای دنیا، جایگاه مناسبی در ثبت اختراعات نداشته است و در سال ۲۰۱۸ در ایران، ۱۸۰ اختراع ثبت شده است.

جایگاه ایران در حوزه فناوری از سال ۲۰۱۵ از رتبه ۷۸ جهانی به رتبه ۶۱ در سال ۲۰۱۸ رسیده است اما ایران از نظر شاخص ثبت اختراع، جایگاه مناسبی نداشته است.

وضعیت ثبت اختراعات در کشور نشان می دهد که تعداد ثبت اختراعات از ۲۶۲ مورد در سال ۷۷ به ۲۸۵۱ مورد در سال ۹۳ افزایش یافته است.

انتهای پیام/

با اندیشه ناب می توان فرزندان را ثروتمند کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار