گشایش نمایشگاه عکس خواهر و خورشید در قم

نمایشگاه عکس «خواهر و خورشید» با حضور آیت الله علوی بروجردی در نگارستان اشراق قم آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛نمایشگاه عکس خواهر و خورشید مجموعه‌ای از عکس‌های امیر حسامی‌نژاد از آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت معصومه (س) در نگارستان اشراق واقع در خیابان صفائیه قم در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی تولیت مسجد اعظم و از اساتید حوزه علمیه قم شامگاه شنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه عکس گفت: عکس‌های زیبا و هنرمندانه‌ای در این نمایشگاه به چشم می‌خورد به گونه‌ای که انسان خود را در این اماکن مذهبی حس می‌کند.

امیر حسامی‌نژاد عکاس قمی عنوان کرد: در طول ۲۰ سال از کار حرفه‌ای در حوزه عکاسی، ساعات و لحظه‌هایی که افتخار حضور در اعتاب مقدس عراق، ایران، سوریه و همچنین سرزمین وحی داشته‌ام، برایم از هر افتخاری بالاتر بوده است و اینکه ذوات مقدس ائمه معصومین (ع) به این بنده ناچیز اجاره نوکری و عکاسی در این اماکن مقدس را اعطا نموده‌اند، همواره خداوند را از این بابت شاکرم و امید دارم همین قدم‌های کوچک در ثبت تصاویر از اماکن مذهبی ذخیره‌ای برای آخرتم باشد.

وی گفت: عکاسی از مراحل ساخت ضریح مطهر سیدالشهدا علیه السلام و انتقال آن به کربلای معلی و همچنین مراحل نصب ضریح مطهر در حرم امام حسین علیه السلام و نیز نصب ضریح مطهر امامین عسکریین علیه السلام از جمله توفیقات فراموش نشدنی سال‌های فعالیت عکاسی من بوده است.

این عکاس قمی بیان کرد: در سال‌های اخیر نیز با همکاری آستان قدس رضوی و آستان حضرت معصومه سلام الله علی‌ها توانستم با برپایی این نمایشگاه گوشه‌ای از دین خود را به شاه خراسان و بانوی کرامت ادا کنم و تصاویری از این حرم‌های مطهر در معرض دید علاقمندان بگذارم.

حسامی‌نژاد ادامه داد: در ثبت عکس‌هایی که در این نمایشگاه می‌بینید، بیش از آنکه به جنبه هنری آن متمرکز شده باشم، نگاه به آرایه‌های معماری و حضور زائران در فضای معنوی حرم‌های مطهر رضوی و آستان حضرت معصومه سلام الله علی‌ها بیش از همه مورد توجه بوده است تا زیبایی‌های برخواسته از هنر‌های تجسمی که هنرمندان ایرانی در آن زبانزد هستند را نمایش دهم.

نمایشگاه عکس «خواهر و خورشید» از شنبه ۵ مرداد تا دوشنبه ۱۴ مردادماه صبح‌ها ساعت ۹ الی ۱۳ و عصر‌ها ۱۷ الی ۲۰ در نگارستان اشراق قم واقع در خیابان صفائیه میزبان علاقمندان عرصه عکاسی است.

انتهای پیام/ح

نمایشگاه عکس «خواهر و خورشید» در قم گشایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.