انجام نخستین زایمان در آب کهگیلویه و بویراحمد

نخستین زایمان طبیعی در آب در بیمارستان امام سجاد(ع) کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

انجام نخستین زایمان در آب کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،دکتر غلام عباس سبز،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان از نخستین زایمان در آب توسط گروه مامایی بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج خبر داد.

دکتر غلام عباس سبز افزود: از آنجا که زایمان در آب یکی از بی عارضه‌ترین نوع زایمان است، پس از برگزاری ۶۰ ساعته کارگاه‌های زایمان فیزیولوژیک به همت واحد مامایی معاونت درمان نخستین زایمان در آب با حضور استاد مجرب دکتر دادخواه اصفهانی انجام شد.

دکتر سبز بیان کرد: زایمان در آب روشی از زایمان است که باعث کاهش فشار روحی و درد مادر می‌شود و نیاز به داروی بیهوشی را کاهش می‌دهد، مادر نیز می‌تواند در حالتی راحت و آرام، بخشی از درد خود را کنترل کند و با کمترین مقدار استرس زایمان کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: زایمان بی‌درد با استفاده از ورزش روشی مطلوب در شهر‌های کوچک و مناطق روستایی به دلیل کمبود امکانات است، اما وقتی تجهیزات لازم وجود داشته باشد بهتر است از بهترین روش این زایمان استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت حضور مادران باردار در کلاس‌های آمادگی دوران بارداری که در بیمارستان امام سجاد (ع) تشکیل می‌شود، ادامه داد: این کلاس‌ها هر روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ در این بیمارستان برای کسب مهارت‌های لازم برای زایمان طبیعی دایر است و مادران بارداری که علاقه‌مند به زایمان در آب هستند می‌توانند با حضور در این کلاس‌ها و یا با اطلاع به پزشک متخصص خود اعلام آمادگی کنند.

زایمان فیزیولوژیک در راستای ترویج زایمان طبیعی است و باید این نوع زایمان به خوبی در جامعه برای بانوان تبیین شود.

انتهای پیام/پ

انجام نخستین زایمان در آب 

برچسب ها: خانواده ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.