جذب دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان از تلاش برای بازگشت به تحصیل دانش آموزان عشایری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حمید قنبری رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در سال جاری از راه‌های مختلف از جمله حضور میدانی در مناطق عشایری و درخواست‌های والدین برای ادامه تحصیل فرزندان خود به‌ویژه دختران، تلاش شد در مناطق مختلف مدارسی در دوره متوسطه اول و دوم راه‌اندازی شود.

وی افزود: قرار شد در ایذه بخشی از دانش‌آموزان در مرکز شبانه‌روزی این شهر ادامه تحصیل دهند و بسیاری از دانش آموزان در محل سکونت، تحصیل خود را ادامه خواهند دا.

قنبری بیان داشت:  مجوزی به این منظور گرفته شده است و باید به تایید نهایی وزارت نیز درآید و پس از تایید نهایی توسط وزارت، ابلاغ می‌کنیم تا دانش‌آموزان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: امیدواریم دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کاهش یابند و برخی دانش آموزان نیز شناسایی شدند و برای آن‌ها مدارسی متناسب با مناطق عشایری احداث می‌شود و راه‌اندازی تعدادی مدرسه ابتدایی در دستور کار است.

قنبری گفت: بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز شناسایی شدند که به هیچ مدرسه دسترسی نداشتند. این دانش‌آموزان در این فرآیند جدید جذب خواهند شد و به تحصیل باز می‌گردند. امسال سال خوبی برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.

وی افزود: برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان، نیاز به سرویس برای تردد وجود دارد و بسیاری از خانواده‌های عشایری با مشکلات جدی اقتصادی روبرو هستند و امکان مشارکت در هزینه‌ها را ندارند بنابراین هزینه رفت و آمد این دانش‌آموزان باید از طریق منابع دولتی و خیرین تامین شود.

انتهای پیام/م

تلاش برای بازگشت دانش آموزان عشایری به تحصیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.