استقبال از دوچرخه سواران حامی جنگل‌های هیرکانی در شهرستان مرزی آستارا

دوچرخه سواران حامی محیط زیست که به مناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی مسیر بابلسر تا آستارا را رکاب زدند مورد استقبال مسئولان شهرستان آستارا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عربانی، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: دو نفر از دوچرخه سواران حامی محیط زیست که به مناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی مسیر بابلسر تا آستارا را در بازه زمانی ۴ روز رکاب زدند مورد استقبال مصطفی فلاح مجاور، سرپرست و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا و همچنین غزنوی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان قرار گرفتند.

وی افزود: این دو دوچرخه سوار با هدف حمایت از جنگل‌های هیرکانی و حفظ محیط زیست اقدام به دوچرخه سواری و طی مسیر ۳۲۳ کیلومتری بین دو شهر کرانه جنوبی دریای خزر (بابلسر - رشت) کردند.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یکی از اهداف اصلی این دوچرخه سواران کاشت نهال گونه‌های جنگل‌های هیرکانی در پارک‌ها و فضا‌های شهری و عدم استفاده از نهال‌های غیر بومی نظیر کاج است

عربانی افزود: قدمت جنگل‌های هیرکانی بیش از ۴۰ میلیون سال برآورد شده و بازمانده دوره سوم زمین شناسی است و از همین جهت به فسیل‌های زنده شهرت دارند و یک موزه طبیعی به شمار می‌روند.

 

انتهای پیام/م.ع

دوچرخه سواران حامی جنگل‌های هیرکانی مورد استقبال مسئولان شهرستان آستارا قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.