در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شرایط فعلی بازار نشر دلیل توقف فعالیت‌های یک ناشر

این روز‌ها به دلیل شرایطی که در بازار نشر وجود دارد، برخی انتشارات کتاب جدیدی منتشر نمی‌کند.

شرایط فعلی بازار نشر دلیل توقف فعالیت های یک انتشاراتی/ هزینه انتشار کتاب 4 برابر شده استعباس جبلی مدیر مسئول انتشارات کتاب ابرار، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه این انتشاراتی چهار تا پنج کتاب در دست انتشار دارد، گفت: به دلیل شرایطی که در بازار نشر وجود دارد، فعلا کتاب‌هایمان را منتشر نمی‌کنیم. این کتاب‌ها محتوای خوبی دارند و افرادی چون کامران شرفشاهی و محمدرضا اصلانی آن‌ها را نوشته اند.

وی به میزان افزایش هزینه‌های انتشار کتاب در یک سال گذشته اشاره و بیان کرد: نزدیک به یک سال است هزینه انتشار کتاب چهار تا پنج برابر شده است. انتشارات کتاب ابرار خصوصی است؛ سرمایه انتشار کتاب‌ها را نداریم و از ما حمایتی نمی‌شود. علاوه بر قیمت کاغذ، قیمت انتشار کتاب و سایر ملزومات چاپ در یک سال اخیر افزایش یافته است و شاهد افزایش قیمت ۴ برابری در این زمینه بودیم.

جبلی ادامه داد: ما برای دریافت کاغذ در سامانه توزیع کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام نکردیم؛ چون در گذشته برای استفاده از برخی تسهیلات ثبت نام کردیم که ماه‌ها طول کشید در اختیارمان قرار گیرد.

انتهای پیام/

هزینه انتشار کتاب ۴ برابر شده است

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار