بروزرسانی تغییر نشانی شهروندان در اسرع وقت به ادارات ثبت احوال

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: شهروندان تغییر نشانی خود را باید در اسرع وقت به ادارات ثبت احوال ارائه و بروزرسانی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، احد جودی مدیر کل ثبت احوال استان در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان هشترود با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند افزود:با هماهنگی‌های انجام شده، از این پس تا زمان دریافت کارت هوشمند، ارائه خدمات در ارگان‌های دولتی و رسمی به هم استانی‌ها با ارائه شناسنامه و رسید کارت هوشمند ملی که کد رهگیری بر روی آن درج شده، امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی بعد از ازدواج اثری برای زوجین ندارد گفت:، چون دیگر زوجین درگیر کاروزندگی می‌شوند و کار ازکار گذشته و باید این آموزش‌ها یعنی ازدواج و مهارت زندگی ازکودکی و در دوران مدرسه آموزش داده شود.

جودی در ادامه گفت: با وام ازدواج ۳۰ میلیونی مشکلی حل نمیشود و چرا جوانان را باید ازاول زندگی بدهکار به بار بیاریم بلکه باید تامین اجتماعی جوان را تامین کنیم و امید به زندگی به جوانان بدهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بین سنین ۱۰ الی ۱۴ سال از ۳۴ مورد ۱ مورد طلاق ۱۵ تا ۱۹ سال از ۹ مورد ۱ مورد طلاق ۲۰ الی ۲۴ سال از ۵ مورد ۱ مورد طلاق ۲۵ الی ۲۹ سال از ۳ مورو ۱ مورد طلاق و ۳۰ الی ۳۴ سال از ۱.۵ مورد ازدواج ۱ مورد منجر به طلاق می‌شود افزود: باید دنبال علت‌های طلاق بگردیم و نباید به این امر بصورت ویرانگرانه نگاه کنیم، چون در قرآن در سوره طلاق آمده است همانگونه که با شادی زندگی را شروع می‌کنید باید با شادی هم طلاق گرفت.

جودی در ادامه ازدواج در سنین کمتر را باعث ثبات زندگی بیشتر دانست.

امین امینیان فرماندار هشترود هم خواستار ساماندهی و تجمیع آرامستان‌های هشترود را شد و گفت: ۶۰ درصد جمعیت هشترود رو به پیری می‌رود.

وی گفت:از ۵.۵ ازدواج در هشترود ۱ مورد منجر به طلاق می‌شود و این آمار نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو شده است.

وی گفت: در ۴ ماهه اول امسال ۳۴۸ مورد ولادت که از این تعداد ۱۸۸ مورد پسر و مابقی دختر و ۱۰۳ مورد فوتی در هشترود رخ داده که ازاین تعداد ۶۷ مورد آقا و مابقی خانم می‌باشد.

امینیان با بیان اینکه ۸۰ در صد هشترودی کارت ملی گرفته اند خواستار ایجاد شعبه ثبت احوال مستقل در شهر نظرکهریزی را شد.
وی گفت: در ۴ ماهه گذشته همچنین هشترودی‌ها اسامی فاطمه، زهرا، نازنین، آیناز، بهار را برای دختران و امیر عباس، ابوالفضل، امیر علی، امیر حسین و علی را برای پسران خود انتخاب نموده اند.

 

انتهای پیام/ش

۸۰ درصد جمعیت استان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند

برچسب ها: ثبت احوال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار