در سطح شركت هاي تابع شركت ملي نفت ايران محقق شد:

كسب رتبه نخست توليد نفت و گاز شركت نفت مناطق مركزي

شركت نفت مناطق مركزي ايران با كسب بالاترين درصد تحقق برنامه هاي خود براي نخستين بار در مدت فعاليت 13 ساله با اختلاف قابل ملاحظه اي در صدر شركت هاي توليدي تابعه ملي نفت ايران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي فكوري مدير عامل شركت نفت مناطق مركزي ايران از ثبت ركورد توليد، طي سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به برنامه پيش بيني بهره دهي چاه ها كه براساس داده ها و اطلاعات مهندس مخازن و توان عملياتي و همچنين استفاده از روش هاي مختلف فني در راستاي ايجاد، توسعه و افزايش توليد صيانتي در اين شركت تصميم گيري شده است و موجب كسب رتبه نخست در سطح شركت هاي تابع ملي نفت ايران شد.

وي با بيان اينكه مناطق عملياتي شركت هاي بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي، شرق و غرب به اين ركورد به ميزان 89/99 درصد و گاز به ميزان 47/98 درصد دست يافته اند، گفت: اين شركت با بهره گيري از توان علمي و فني متخصصان خود توانسته است در مدت زمان كوتاه از تاسيس خود، سهم 67 درصدي انرژي مورد نياز كشور را براي مصارف خانگي، صنعتي و صادرات گاز با توليد روزانه 325 ميليون مترمكعب به خود اختصاص دهد و به عنوان محور توليد گاز در كشور معرفي شود.

فكور ادامه داد: هم اكنون فعاليت اين شركت در 14 استان كشور متمركز است كه تا پايان برنامه چشم انداز به 19 استان توسعه مي يابد.

مدير عامل شركت نفت مناطق مركزي ايران اضافه كرد: اين درحالي است كه شركت فوق وسيع ترين شركت توليدي در گستره ايران اسلامي به شمار مي آيد.

فكور تصريح كرد: شركت فوق مسئوليت توليد گاز و نفت از 730 مخزن شامل 46 ميدان گازي و 27 ميدان نفتي را برعهده دارد كه در حال حاضر 10 ميدان نفتي و 14 ميدان گازي از اين ميادين در مدار توليد بوده و توسعه مابقي اين ميادين در برنامه هاي آتي آن است.

مدير عامل شركت نفت مناطق مركزي ايران تاكيد كرد: شركت نفت مناطق مركزي ايران، براي نخستين بار در كشور موفق به فناوري طراحي ساخت و بهره برداري از رشته تكميلي درون چاهي شد و انحصار شركت هاي آمريكايي را در هم شكست و به عنوان پيشرو در بومي سازي ساخت قطعات تاسيسات نفت و گاز را مجهز كنند.

وي خاطرنشان كرد: بهره برداري و توسعه تمامي ميادين مشترك تحت سرپرستي شركت به عنوان يك اولويت ويژه در دستور كار قرار دارد به گونه اي كه تمامي ميادين مشترك آن، شركت توليدي است./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار