مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان:

تمامی راه‌های مواصلاتی روستا‌های قصرقند بازگشایی شد/ شهروندان از قرار گرفتن در مجاورت سیلاب و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

تمامی راه‌های مواصلاتی روستا‌های قصرقند بازگشایی شدمدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: با فروکش کردن سیلاب در جنوب استان، تمامی راه‌های مواصلاتی روستا‌های قصرقند که طی دو روز گذشته مسدود شده بود، هم اکنون باز است.

شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در پی طغیان رودخانه های محلی و بارش های سیل آسا در جنوب استان راه های ارتباطی ۴۰ روستای قصرقند و ۳ محور مسدود شده طی دو روز گذشته هم اکنون  با فروکش کردن سیلاب باز است و تردد در آن‌ها امکان پذیر است. 

او افزود: نیرو‌های امدادی هلال احمر درحال خدمات رسانی به افراد حادثه دیده هستند.

شهنوازی ادامه داد: از آنجا که فعالیت پدیده مونوسون شدت و ضعف دارد و باز هم احتمال جاری شدن سیلاب است ، از شهروندان جنوب استان که تحت تاثیر این پدیده جوی هستند ، خواسته می‌شود از قرار گرفتن در مجاورت سیلاب و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند.

به  گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  فعالیت سامانه آب و هوایی مونسون هند در ۴۸ گذشته نیز در استان ادامه یافت و ۵۰ میلی متر باران در «توتان» نیکشهر بارید.

حیدری افزود: در ایستگاه‌های «چانف» نیکشهر، «اسلام آباد» سراوان و «چاه محمد» دلگان نیز به ترتیب ۳۰، ۲۷.۵ و ۲۲ میلی متر باران باریده است.

او با بیان اینکه به طور معمول توده‌های همرفتی با وزش تندباد‌های شدید همراه است، گفت: نمونه‌ای از این تندباد‌ها در مهرستان روی داد و سبب خیزش موقتی گردوخاک شد.

او با بیان اینکه بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی انتظار می‌رود همچنان بارش‌های مونسون در استان به ویژه نیمه جنوبی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

بازگشایی محورهای جنوب سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار