رضایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چین مصمم به افزایش همکاری‌های اقتصادی با ایران است/ توسعه همکاری پکن و تهران بر اساس دکترین «یک کمربند، یک جاده»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی به تشریح دستاوردهای سفر وزیر بین الملل حزب حاکم چین به ایران پرداخت.

چین مصمم به افزایش همکاری‌های اقتصادی با ایران است/ تشریح جزییات دیدار سونگ تائو با مقامات کشورمانمحسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح جزییات و دستاورد‌های سفر مقامات چینی به ایران پرداخت و گفت: جناب آقای تائو، وزیر خارجه حزب کمونیست چین به دعوت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایران آمد که من از او دعوت کردم تا سفری به ایران و دیدار‌هایی را با مقامات کشورمان داشته باشد.

وی ادامه داد: سونگ تائو جز نفرات اصلی حاکمیت چین است و با آقای شی جین پینگ، رئیس‌جمهور این کشور هم ارتباط بسیار نزدیکی دارد؛ تاکنون فرصتی فراهم نشده بود که یکی از مقامات عالیرتبه چین به ایران بیایند و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری‌های راهبردی بتوانیم با یکدیگر صحبت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: بحث‌های بسیار خوبی هم من و هم آقای آملی لاریجانی با او داشتیم، همچنین او دیداری را با آقای جهانگیری داشتند، در همین راستا امروز هم با آقایان ظریف و لاریجانی ملاقات خواهند کرد و ما توانستیم در این سفر در بسیاری از مسائل با یکدیگر به طور مفصل بحث کنیم.

رضایی تصریح کرد: ما تقریبا درباره همه زمینه‌ها با یکدیگر بحث کردیم و چین در تمامی مسائل از جمله حوزه اقتصادی مصمم است که بر اساس دکترین  «یک کمربند، یک جاده» همکاری‌های بین کشور‌ها را توسعه دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: چینی‌ها شعار خوبی دارند، بر این اساس که آنان معتقدند ما باید یک جامعه انسانی تشکیل دهیم و خود را عضوی از این جامعه انسانی می‌دانند، لذا نگاهشان به نگاه ما در سیاست خارجی و اصول انقلاب بسیار نزدیک است لذا هیچ دلیلی نمی‌بینیم که از این اشتراک نظر استفاده نشود.

وی ابراز امیدواری کرد که سونگ تائو در بازگشت خود به کشورش شاهد تحولات مثبتی در ارتباطات سیاسی، اقتصادی باشیم و یک همکاری دوجانبه‌ای میان ایران و چین شکل بگیرد.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با مقامات چینی به دستاورد مشخصی در بحث‌های اقتصادی از جمله فروش نفت رسیده‌اید، یا خیر، تصریح کرد: توافقات خوبی داشتیم که من نیازی نمی‌بینیم وارد جزییات بشوم، اما این سفر، سفر بسیار خوبی بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رضایی ، ایران ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
چینی‌ها کمونیست هستند ،کمونیستها خدا را قبول ندارند، پس کافرند .برابر آنچه در رساله ها نوشته شده کافر نجس است بنابراین دست دادن با کافر حرام است ،خوردن تولیدی کافر حرام است و...
آخرین اخبار