اعزام اکیپی از محیط بانان به منطقه حفاظت شده گاندو /محیط بانانی با علائم هشدار دهنده به بومیان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با وقوع اتفاقات اخیر و حمله تمساح به کودکان در جنوب استان، اکیپی از محیط بانان به منطقه حفاظت شده گاندو اعزام شدند.

 وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با وقوع اتفاقات اخیر و حمله تمساح به کودکان در جنوب استان، اکیپی از محیط بانان سراسر استان به منظور یاری رساندن به محیط بانان منطقه حفاظت شده گاندو، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اهالی روستا‌ها و مردم محلی بویژه کودکان در خصوص خطر‌هایی که ممکن است ایشان را تهدید کند و افزایش ونصب تابلو‌های هشدار دهنده جدید، عازم بلوچستان شدند.

 پورمردان ادامه داد: همچنین برای این منطقه بنر‌هایی با موضوع تمساح و شعار (بچه‌ها به من نزدیک نشوید) قابل فهم برای همه سنین خصوصا کودکان و به منظور القاء حس خطر در ایشان جهت حفظ جانشان، طراحی، چاپ و برای نصب در منطقه تهیه شده اند.

 پورمردان از هم استانی‌های فهیم و آگاه خواست تا با توجه به بارش‌های اخیر و نزولات جوی خوبی که در جنوب استان شاهد آن بودیم و نیز زادآوری تمساح‌ها و تهاجمی بودن آنان در این فصل که احتمال بروز حوادث تلخ این چنینی را افزایش میدهد، به تابلو‌های نصب شده در اطراف دریاچه ها، سدها، هوتک‌ها و رودخانه‌ها توجه نموده و از شنا کردن و نزدیک شدن به این مناطق جداً خودداری نمایند.

او در این خصوص ادامه داد: آموزش زیست محیطی از طریق ریش سفیدان و ائمه جمعه و جماعات منطقه و حضور آنان در منطقه می‌تواند کمک شایانی به محیط بانان در حفاظت از حیات وحش، جلوگیری از تخریب محیط زیست و کاهش شکار و صید غیر مجاز و از همه مهم‌تر جلوگیری از وقوع چنین آسیب‌هایی شود؛ لذا از همه این عزیزان تقاضا داریم به ما در این امر مهم یاری برسانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کلیه هزینه‌های پزشکی دو کودکی که مورد حمله تمساح قرار گرفته اند تا کنون پرداخت شده و پرونده ایشان پس از تکمیل به سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال می‌شود که با رایزنی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر دیه این کودکان پرداخت شود.

انتهای پیام/ع

حمله تمساح به کودکان در جنوب سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار