ایجاد بازار میوه و تره بار در شهربابک

فرماندار شهربابک از ایجاد روز بازار و بازار میوه و تره بار در شهربابک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید قائینی فرماندار شهربابک در جلسه با بازاریان و اتحادیه‌های بازار اشاره به اینکه به مسائل و مشکلات بازاریان واقف هستم گفت: در شأن مردم شهربابک نیست که این شهرستان بازار میوه و تره بار و روز بازار نداشته باشد و این امر به زودی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: افکار عمومی موج است و اگر حتی یکی از مغازه داران شهرستان گرانفروشی کند همه‌ی افراد آن صنف گرانفروش تلقی می شوند.

قائینی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مردم از بازار شهربابک ناراضی هستند، افزود: حداقل ۳۰ گزارش مردمی مبنی بر اینکه بازار شهربابک گران است دریافت کرده ام.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهربابک باید در شهربابک تأمین شود، یاد آور شد: وضعیت رکود تورمی که بر بازار حاکم شده است متعلق به چندین سال پیش است و هرچه جلوتر رفته ایم وضعیت بدتر شده است.

فرماندار شهربابک با بیان اینکه چندین نوع رکود داریم و رکود‌های تورمی، مطلق و بی رونقی جز آن است، افزود: بدترین نوع رکود، رکود تورمی است که در آن لحظه به لحظه قیمت بالاتر می‌رود، اما رکود هم حاکم است.

وی برگزاری نمایشگاه در شهرستان را از ملزومات بازار و جزء بخشنامه‌های لازم الاجرای اتاق اصناف خواند و بیان داشت: در سال حداقل دو نمایشگاه بهاره (عیدانه) و پائیزه باید برگزار شود.

قائینی با تأکید بر اینکه نمایشگاهی که در شهرستان برگزار می‌شود باید باکیفیت و با مشارکت خود بازاریان شهرستان همراه باشد، ادامه داد: در رقابت با سایر شهرستان‌ها شما بازاریان شکوفا می‌شوید و اگر فقط در مکانی بسته باشید در خودتان متبلور می‌شوید و هرچه که تبلور بیشتر شود سرخوردگی بوجود می‌آورد و دچار حرف و حدیث‌های حاشیه‌ای خواهید شد.

وی با اشاره به اینکه دلالان و عمده فروشان نفع برندگان اصلی هستند، اما تأثیر گذاران اصلی و مطلق نیستند، اظهار داشت: و برخی از کسبه‌ی خرد هم در بالا بردن قیمت‌ها تأثیر گذارند.

قائینی افزود: ما با کسبه تعامل داریم و احترام به آنان و همه اقشار سرلوحه‌ی کار من است.

وی یاد آور شد: شرکت ملی صنایع مس ایران نیاز‌های خود را در سامانه‌ای ثبت می‌کند و هر فروشگاه و یا فردی که بتواند پاسخگوی نیاز شرکت مس و دارای شرایط مورد نیاز باشد می‌تواند در آن سامانه نام نویسی کند.

فرماندار شهربابک قانون را برای همه یکسان دانست و گفت: باید قیمت گذاری روی همه کالا‌ها انجام شود و همه کسبه فاکتوری برای ارائه داشته باشند، زیرا این موارد جز قانون است و سرپیچی از آن جریمه را در پی دارد.

وی اعلام کرد: دادستان به عنوان مدعی الامور و در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌تواند دستور پلمب را صادر کند.

سعید قائینی تصریح کرد: با قیمت گذاری مناسب میتوان وضعیت بازار و جو روانی ایجاد شده مبنی بر گرانی در شهربابک را آرام کرد.

علی بنی اسدی رئیس اتاق اصناف شهربابک نیز در ادامه گفت: مقرر شده است خرید نیاز‌های مجتمع مس شهربابک و انجام کار‌های تعمیراتی در همین شهرستان انجام شود.

وی افزود: مانتو‌های مدارس شهربابک که هرساله در شهرستان‌های دیگر انجام می‌شد، امسال و با معرفی خیاطان شهربابکی به آموزش و پرورش دوخت مانتو‌های مدارس در شهربابک صورت می‌گیرد.

بنی اسدی به خرید‌های حجاج اشاره کرد و بیان داشت: با هماهنگی کرمان خرید‌های حجاج شهربابکی با درصدی پائین‌تر و در فروشگاه‌های مشخص در شهربابک انجام خواهد شد.

انتهای پیام /ی

دوخت روپوس مدارس شهربابک در این شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار