افزایش گشت‌های تلفیقی پلیس و راهداری در جاده‌های استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش گشت‌های تلفیقی پلیس و راهداری باهدف کاهش تصادفات جاده‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بعدازظهر امروز در نشست با روسای ادارات راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان با بیان اینکه ۸۰ درصد تصادفات در محور‌های شمالی استان طبق بررسی کارشناسان پلیس و راهداری بخاطر سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است گفت: با حضور شبانه روزی گشت‌های تلفیقی محسوس و نامحسوس پلیس و راهداری شاهد کاهش تلفات و تصادفات باشیم.

او از ثبت بیش از  ۳۹ میلیون تردد در چهارماه اول سال جاری در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در کنار اقدامات ایمن سازی، برای کاهش تصادفات جریمه‌های ارشادی نیز می‌تواند در فرهنگ سازی رانندگی نقش مهمی ایفا کند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل بر تعامل و همکاری همه جانبه پلیس راه و راهداری تاکید کرد و گفت: متاسفانه ۷۰ درصد تلفات جاده‌ای در شهرستان‌های مشکین شهر، گرمی و پارس آباد رخ می‌دهد که در چهارماه نخست امسال نیز به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز با ۱۴۴ هزار مورد تخلف در محور مشکین شهر- اردبیل و ۱۲۳ هزار مورد در مسیر بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد به ثبت رسیده است.

رحمتی افزود: برای کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برنامه‌های مختلفی همچون اجرای سرعت گیر‌های مجازی و خطوط لرزاننده عرضی، تجدید خط کشی محورها، آرام سازی ترافیک، ایجاد خاکریز درمحل پرتگاه ها، روکش آسفالت و ایجاد روشنایی بصورت نقطه‌ای را در دستورکار خود قرار داده است.

او با اشاره به ثبت ۶ میلیون و ۲۶۱ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی، ۲ میلیون و ۴۵۴ هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز و ۶۳۱ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل توسط ۶۴ سامانه تردد شمار در ۴ ماه گذشته تصریح کرد: مانور روز بدون حادثه باهدف آگاهسازی و فرهنگ سازی کاهش تصادفات و رعایت قوانین بزودی در استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های خبرگزاری ها، مطبوعات، فعالان فضای مجازی و به ویژه صداوسیما در خصوص فرهنگ سازی رانندگی و رعایت قوانین افزود: پیام‌های ایمنی، ترافیکی و هشداری با موضوع کاهش تصادفات بزودی در قالب بنر و بیلبورد درمحور‌های مواصلاتی استان اردبیل نصب خواهد شد.

رحمتی گفت: در کنار حضور مستمر پلیس و راهداری در محور‌ها تلاش می‌کنیم با هماهنگی‌های لازم از طریق فرماندهان سپاه شهرستان‌های مشکین شهر، گرمی و پارس آباد از نیرو‌های ولایی بسیج نیز جهت حضور در محور‌ها برای کاهش تلفات استفاده کنیم.

او بیان کرد: با برنامه ریزی مناسب، حضور شبانه روزی و بسیج همه امکانات تلاش می‌کنیم در دوماه مرداد و شهریور میزان تلفات و تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر را در قالب طرح تابستانی و کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ راهداری عنوان و از روسای ادارات راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها خواست با برنامه ریزی مناسب از فرار بار‌ها و حمل اضافه تناژ در محور‌ها به شدت برخورد کنند.

انتهای پیام/ح

۸۰ درصد تصادفات در محور‌های شمالی استان اردبیل اتفاق می افتد

برچسب ها: راهداری ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.