وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد که تحرکات آمریکا فراتر از برقراری صلح و ثبات در افغانستان به شدت خسارت آور خواهد بود.

وزیر خارجه پاکستان: تحرکات آمریکا فراتر از صلح افغانستان خسارت آور استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان امروز سه شنبه در گفتگو با رسانه ها در اسلام آباد تاکید کرد که تحرکات آمریکا فراتر از برقراری صلح و ثبات در افغانستان به شدت خسارت آور خواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: پاکستان بر این باور است که همه باید اهداف خود را به صراحت اعلام کنند، اگر هدف ما کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان است پس باید خود را متمرکز این امر کنیم و اگر در چنین اوضاع حساسی جای دیگری خود را مشغول کنیم، خسارت آور خواهد بود.

وی گفت: 19 سال از حضور آمریکایی ها در افغانستان می گذارد و جان ھای زیادی در این مدت طولانی از دست رفت که این وضعیت تمام منطقه از جمله پاکستان و افغانستان را شدید تحت تاثیر قرار داد.

وی با اشاره به مواضع اخیر دولت پاکستان در خصوص افغانستان و تعهد مجدد برای کمک به پیشبرد فرآیند صلح افزود: ما ضامن این مذاکرات نیستیم بلکه فرآیند آن را تسهیل می کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان، کمک به برقراری صلح در افغانستان را مسئولیت جمعی دانست و تاکید کرد که ما صادقانه در حال انجام مسئولیت خود هستیم اما نباید تمام کارها را بر دوش پاکستان انداخت.

به نوشته ایرنا، وی افزود: عمران خان، نخست وزیر پاکستان برای دیدار با اعضای طالبان ابراز تمایل کرده و ما برگزاری این نشست را با هدف کمک به مذاکرات میان افغان ها عملی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.