عضو کمیسیون اقتصادی گفت: اظهارات وزیر امور خارجه درباره وجود پولشویی در ایران با حضور دژپسند بررسی و سوال من پرسیده شد.

اظهارات ظریف درباره وجود پولشویی در ایران با حضور وزیر اقتصاد بررسی شد/ لزوم ارائه گزارش کامل شورای عالی مبارزه با پولشویی به مجلسمحمدرضا پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: وزیر اقتصاد برای پاسخگویی به سوال من درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مبنی بر وجود پولشویی در اقتصاد ایران در این جلسه حضور یافت.

وی ادامه داد: با استناد به ماده ۴ قانون مبارزه با پولشویی، وزیر اقتصاد به عنوان مسئول شورای عالی مبارزه با پولشویی است، بنابراین وی با حضور در نشست امروز به سوالاتی درباره اینکه آیا علتی برای اظهار نظر ظریف درباره وجود پولشویی وجود داشته؟ آیا پولشویی اساسا انجام می‌شود و یا اینکه آیا وزیر اقتصاد از این موضوع اطلاع داشته است یا خیر پاسخ داد.

نماینده مردم کرمان و راور تأکید کرد: دژپسند بعد از ارائه برخی آمار و ارقام درباره پرونده‌های مشکوک در حوزه پولشویی با صراحت اعلام کرد که حدود ۲ هزار پرونده به شورای عالی مبارزه با پولشویی ارسال شده است که از این تعداد حدود ۱۷۰ مورد، مورد بررسی قرار گرفته است و اقدامات اساسی انجام شده است.

پورابراهیمی اظهار کرد: وزیر اقتصاد رسما اعلام کرد هیچ گونه موردی درباره انجام پولشویی از سوی وزارت امور خارجه به ما ارجاع نشده است، بنابراین بنده از وزیر درخواست کردم تا گزارش کاملی از اقدامات شورای عالی مبارزه با پولشویی به کمیسیون اقتصادی و مجلس ارائه شود.

وی بیان کرد: به محض وصول این گزارش سوال خود را از وزیر امور خارجه درباره اینکه با چه استنادی این مسائل را مطرح کرده، خواهیم داشت، زیرا اظهارات وی اثر منفی بر روابط ما با کشور‌های دیگر و اقدامات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حوزه الزامات SAPF داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار