دانستنی‌های علمی؛

جراحی کم‌خطر برای رفع عیوب انکساری/ اگر چهره زیبا می‌خواهید از این گیاه خوشمزه غافل نشوید/ با پاکسازی دندان‌ها به جنگ آلزایمر بروید!

باقلا علی رغم حساسیت‌زایی برای برخی افراد اثرات مثبتی برای سلامت بدن، حفظ زیبایی پوست و رفع گرفتگی صدا دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش، جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید، دنبال می‌کنیم.

خواص باقلا در طب سنتی

باقلا به زیبایی چهره، روشن‌شدن و نرم شدن  پوست، رفع لک و پیس و سایر بیماری‌های پوستی،  پیشگیری از سنگ کلیه و مثانه، پاک کننده کلیه و مثانه از سنگ و مواد زائد،  درمان سرفه، اصلاح کننده عملکرد ریه، نرم کننده سینه، خارج کننده فضولات شش و ریه، رفع گرفتگی صدا، چاق کننده (چاقی غیردائمی)، درمان زخم روده، قاطع اسهال، اصلاح کبد، درمان تکرر ادرار، درمان کرم روده و شکم، تولید خون تمیز ، رفع حالت تهوع،  زیادکننده شیرمادر، درمان سیاتیک، درمان رماتیسم و تسکین دهنده درد مفاصل است.

///

پاکسازی دندان راهی مفید برای دوری از آلزایمر

باکتری‌های مسبب التهاب لثه می‌توانند وارد دهان، حلق و حتی مغز شوند؛ در این صورت آن‌ها مکانی امن برای حمله به سلول‌های مغزی خواهند یافت و قربانی را به سمت آلزایمر سوق می‌دهند، هر چه بیش‌تر مسواک زدن و تمیز کردن دندان‌ها را پشت گوش انداخته یا فراموش کنید، خطر ابتلای خود به بیماری فراموشی را بیش‌تر کرده‌اید.

///


بیشتر بخوانید: چه عواملی سبب می‌شود تا یک فرد به کما برود؟


 برای تقویت بینایی‌تان، شلیل بخورید

شلیل حاوی لوتئین است، ماده مغذی مهمی که سلامت چشم‌ها را بهبود می‌بخشد و به کاهش ریسک ابتلا به لکه زرد بر اثر افزایش سن کمک می‌کند؛ طبق تحقیقات، لوتئین نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی هم است که در کاهش ریسک ابتلا به آب مروارید هسته‌ای مفید خواهد بود؛ به علاوه، بتاکاروتن موجود در این میوه به ترکیب ویتامین A در بدن کمک می‌کند، در حفظ سلامت چشم‌ها نقش دارد و از نابینایی و بیماری خشک چشمی جلوگیری می‌کند.

///

عمل لیزیک چشم چیست؟

در روش لیزیک، ضخامتی از قرنیه به وسیله تیغه‌های میکروکراتوم  یا امروزه به وسیله لیزر فمتوسکند برش داده می‌شود و جمع می‌شود؛  پس از تاباندن لیزر، لایه جمع شده روی محل قبل برگردانده می‌شود.

  لیزیک چشم یکی از کم خطرترین جراحی‌های بر طرف نمودن عیوب انکساری چشم است.

///

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام

از مطالب علمی ودرمانی وخواص غذاههای مختلف کمال

تشکر را دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
من لیزیک کردم چشمام دوباره ضعیف شده.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
من لیزیک کردم چشمام دوباره ضعیف شده.اعتمادی به عملای جراحی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
ﻟﻂﻔﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭد ﻟﻴﺰﻳﻚ ﻣﻂﺎﻟﺐ ﺑﻴﺸﺘﺮ,ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ... ﺁﻳﺎ ﻋﻤﻞ ﻓﻮﻕ ﺩﺭﺳﻦ ﻣﻴﺎﻧﺴﺎﻟﻲ ﻳﺎ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪﻱ ﻣﺸﮕﻠﻲ بﺭاﻱ ﺑﻴﻨﺎﻳﻲ ﻳﺎﻋﻤﻞ ﺁﺏ ﻣﺮﻭاﺯﻳﺪ اﻳﺠﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ
...
Iran (Islamic Republic of)
حمید لاری
۱۵:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
ممنون ازمطالب مفیدتان
آخرین اخبار