یافته‌های مرکز ملی تحقیقات و توسعه شتر تک کوهانه بافق در سطح کشور پیاده می‌شود

فرماندار بافق گفت:ایستگاه تحقیقات شتر بافق به یک مرکز ملی تبدیل شده و باید تمامی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شتر در سطح کشور با این مرکز هماهنگ باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در نشستی با حضور مسئولان از ارتقاء ایستگاه تحقیقات شتر بافق به مرکز ملی تحقیقات و توسعه شتر تک کوهانه ایران خبر داد و گفت: پیگیری‌های انجام شده از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تحقیقات علوم دامی وزارت جهاد کشاورزی، ایستگاه تحقیقات شتر بافق به یک مرکز ملی تبدیل شده و باید تمامی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شتر در سطح کشور با این مرکز هماهنگ باشد.

وی همچنین تصریح کرد:پیگیر هستیم یافته‌های تحقیقاتی این مرکز در سطح شهرستان، استان و کشور پیاده شود تا شاهد افزایش محصولات و فرآورده‌های حاصل از شتر باشیم.

فرماندار بافق خاطر نشان کرد: از جمله مزایای ارتقاء سطح سازمانی ایستگاه تحقیقات شتر این است که در‌های این مرکز بر روی علاقمندان به پرورش شتر و بخش خصوصی باز است و متقاضیان می‌توانند هم به صورت مشارکتی در داخل محدوده آن اقدام به پرورش شتر بر مبنای یافته‌های جدید علمی نموده و هم اینکه مزارع پرورش شتر در سطح شهرستان ایجاد و از مشاوره کارشناسان این مرکز و تسهیلگری سازمان جهاد کشاورزی بهره ببرند.

گفتنی است: ایستگاه تحقیقات شتر بافق در سال ۷۰ با هدف تعیین خصوصیات بیولوژیکی شتر‌های یک کوهانه، ارزیابی توان تولیدی شتر و ارائه راه‌کارهاى مناسب به‌منظور افزایش درآمد شترداران شروع به‌کار کرد.

این ایستگاه واقع در شهرستان بافق در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرکز استان و ۱۰ کیلومتری از شهرستان بافق می‌باشد.
در حال حاضر این ایستگاه حدود ۱۰۰ نفر شتر شجره‌دار دارد که اغلب از نژاد بلوچی هستند.

انتهای پیام/ی

 هماهنگی تمامی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شتر با ایستگاه تحقیقات 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار